Lanzarote dag 1
15 juli 2024 - Puerto del Carmen, Spanje
Vandaag vertrekken we naar Lanzarote. We vertekken vanuit Brussel Charleroi omdat dat €1800 scheelt met Schiphol! Een bizar verschil. Brussel Charleroi is een stukje verder rijden, ruim 2 uur maar hé voor €1800 minder rijden we een stukje verder. Dit keer had ik niet zoveel vakantie stress als dat ik normaal heb. Alles bepakt en bezakt, ingeladen en gaan. De reis daarheen hebben de meiden lekker zitten kleuren achter in de auto. We hebben een parkeerplek gereserveerd vlakbij het vliegveld. Daar aangekomen voelde ik me nog even in de maling genomen. De man van de parkeerplaats die zegt: ik verwacht nog meer mensen en als ze er over 10 minuten niet zijn dan gaan we rijden oké. Prima dacht ik, maar hij had dus een lijstje waarop de aankomsttijden van mensen stonden. Wij zouden daar om 16 uur aankomen en hij zet bij onze naam en tijdstip een groene streep . Ik keek mee met deze man en er stond dat de eerstvolgende mensen die aankwamen pas om 18:30 uur zouden aankomen. Mischien wilde deze man gewoon even 10 minuten pauze en dat kan natuurlijk, wat ik ook best zou begrijpen. Vervolgens laden wij het busje in en gaan wij zitten wachten op andere mensen die dus mee zouden gaan. Deze mensen kwamen helemaal niet... Wie wel kwam was een andere meneer die blijkbaar de dienst overnam van de man die ik net sprak. Bijzonder want die man had gewoon kunnen zeggen dat zijn collega hem over zou nemen en dat we daar even moesten wachten 🤷♀️.
Eenmaal op Brussel airport aangekomen werden we afgezet bij P2. Dit was wel een tegenvaller want vanaf hier moest je nog 15 minuten lopen naar de ingang.... in de beschrijving stond dit niet dus ik was ervanuit gegaan dat we voor de deur afgezet zouden worden net zoals dat bij Schiphol altijd gaat. Met het zoeken naar een parkeerplaats had ik P2 ook als optie gezien maar omdat daar wel bij stond dat het nog 15 minuten lopen was heb ik die niet geboekt. Had ik dat maar wel gedaan want het scheelde niet in prijs. Ik heb gewoon voor gemak gekozen. Voor de 2e keer voelde ik me in de maling genomen door dit bedrijf 🤔
Dan kijken waar we nou precies moeten zijn. Het lijkt wel alsof ryanair hier een heel apart stuk vliegveld heeft. We konden blijkbaar onze koffers direct afgeven. Waar je altijd moet wachten op Schiphol totdat de balie open gaat, konden we hier dus gewoon onze koffers naar de balie brengen van Ryanair. Er stond wel: 'alle bestemmingen' dus ik vreesde even of het wel goed zou komen en of onze koffers daadwerkelijk naar Lanzarote gebracht zou worden. Ik kan nu alvast verklappen, het is goed gekomen en de koffers zijn op Lanzarote aangekomen.
De vluch duurde 4 uur en 15 minuten. Ik zat met Jaimy in rij 23 aan het gangpad en Mike zat met Jessie in rij 20 ook aan het gangpad. Jaimy zou Jaimy niet zijn als ze geen klein drama zou maken. Deze dame had namelijk besloten dat ze bij het raam wilde gaan zitten. Terwijl ik met haar in discussie was en zei dat ze aan het gangpad moest gaan zitten kwam de man aan die naast ons zat. Hij tikte op mijn schouder en zei dat wij gewoon aan het raam konden zitten. Superlief van deze man! Jaimy moest plassen en terwijl wij op de wc waren , gingen de stewardessen langs met een karretje eten en drinken. Toen moesten we wachten tot ze klaar waren. Omdat het best lang duurde kreeg Jaimy een Kinder Bueno. Deze heeft ze gedeeld met haar zus. Alleen Jiamy werd daarna niet lekker, beetje klam, witte neus, hikken en buikpijn. Mike haalde een zakje voor als ze moest spugen en de stewardess bracht een flesje water. Gelukkig ging alles goed. Deze meid viel pas in slaap zo n 45 minuten voor landingstijd...
Terwijl wij aan het wachten waren op het vliegveld heeft Jessie een tekening gemaakt van een Ryanair vliegtuig. Ze zag natuurlijk alle vliegtuigen van Ryanair en dacht daar maak ik er wel even eentje van. Terwijl ze aan het tekenen was besloot ze dat deze voor de piloot was. In het vliegtuig is de tekening aan een stewardess gegeven en die heeft hem aan de piloot gegeven. De piloot was er zo blij mee dat de stewardess kwam vertellen dat we naar de cockpit mochten zodra iedereen het vliegtuig uit was. Jessie en Jaimy mochten in de cockpit zitten waar we ook nog een foto mochten maken. Ze waren zoooo blij. Terwijl we op het vliegveld liepen naar de ingang zwaaide de piloot nog even vanuit de het raam van de cockpit. Super trots was Jessie.
We werden met een bus naar het hotel gebracht en we waren de eerste stop. Heel fijn!
Bij het hotel kregen we de sleutel van de kamer/appartement. Ziet er prima uit. De meiden slapen op een slaapbank maar daar ligt geen bedengoed voor.. Belletje naar de receptie en het werd gebracht. Bed opmaken en lekker slapen... het is inmiddels 02:30 uur Nederlandse tijd dus we hebben een lange dag achter de rug.
4 Reacties
-
Carla:15 juli 2024Nou nu lekker genieten van je vakantie
-
Wendy:15 juli 2024❤️
-
Bianca:15 juli 2024Wat gaaf in de cockpit!! En die piloot heeft gewoon een echte j.mikkers te pakken! Dat beseft ie alleen nog niet😁
-
Wendy:16 juli 2024Hahaha dat zou wat zijn