12e dag

13 februari 2024 - Ibiza, Spanje

Om 04:15 uur worden we opgehaald bij onze kamer. Gelukkig hoeven we niet alle spullen zelf naar beneden te sjouwen maar worden we opgehaald met het golgkarretje. In de lobby zou nog een ontbijtbuffet staan voor de mensen die zo vroeg al vertrekken. Gelukkig! Want dan kunnen we nog even iets meenemen voor de meiden die straks trek krijgen. Wat we aantreffen kun je helaas geen ontbijtbuffet noemen... Er stonden 2 manden waarvan 1 met mini croissantjes en 1 met mini chocoladebroodjes. Het was ook niet genoeg voor het aantal mensen dat nu vertrekken. Ik neem 2 mini croissantjes en 2 mini chocoladebroodjes mee. Ik pak nog even een theetje en dan wachten we buiten op de bus. Buiten tegen de muur ziet Jaimy een hagedis. We maken er (uiteraard) een foto van en daarna beweegt het dier enorm snel. We schrikken ons kapot en Mike zegt dat we wat zachter moeten doen omdat het nog heel vroeg is.

Niet veel later komt de bus aan die ons naar het vliegveld brengt. Daar aangekomen gaan we in de rij staan die al best lang is. Het duurt best lang voordat iemand de balie opent. Er zit ook maar 1 medewerker die iedereen moet inchecken. Hoe dan?! Dit gaat heel lang duren...  Er komt nog een medewerker die het systeem aanzet bij een 2e balie. Wat een opluchting, want nu zal het wel sneller gaan. Dit bleek een grapje want hij sluit alles weer af en vertrekt weer zonder iemand te hebben ingecheckt. Zijn ze serieus?? Het geduld van iedereen raakt een beetje op en ik vraag me af of we het wel redden om op tijd in het vliegtuig te zijn. Mike zegt dat dat heus wel goed komt. Na lang wachten kunnen we inchecken en hebben we zelfs nog tijd om even iets te eten. Helaas valt Jaimy in slaap voordat we gaan boarden. Ik had gehoopt dat de meiden nog even in het vliegtuig een slaapje zouden doen maar dit gaat dus niet door aangezien Jaimy haar powernap heeft gedaan.

In het vliegtuig vertelt de stewardess dat er een aantal lege plekken in het vliegtuig zijn en dat we kunnen verplaatsten wanneer we in de lucht zijn. Ik dacht: mooi! Dan kan 1 kind bij papa zitten haha. Helaas ging deze vlieger niet op. Het waren plekken bij de nooduitgang en daarvoor moet je minimaal 16 jaar oud voor zijn. In het kader van: je moet kunnen helpen mocht de nooduitgang deur open gemaakt worden. De meiden bleven bij mij zitten en Mike verplaatste 1 rij naar voren, waardoor er dus 1 rij tussen ons in zat. De vlucht duurt ongeveer 2,5 uur dus dit overleven we wel.

Op Nederlandse bodem moesten we eerst nog de koffers, kinderwagen en autostoeltjes halen. Normaal gesproken komen eerst de kinderwagens eruit omdat die als laatste in het vliegtuig gaan. Maar de koffers hadden we al en er was nog geen zicht op de kinderwagen en kinderstoeltjes. Wel stonden er allemaal spullen waaronder kinderwagens van een andere vlucht. We, of nou ja ik, was bang dat onze spullen niet meer zouden komen, dat er iets mis was gegaan ofzo want het duurde wel heeeel lang. Maar uiteindelijk ging de band lopen en kwamen daar, jawel, onze spullen uit.

Voordat we naar de bus gaan die ons naar de garage brengt waar de auto staat, stoppen we nog even bij AG to go voor wat te eten want inmiddels hebben we toch wel honger. Ik ging afrekenen en wat denk je??? Ik wist spontaan mijn pincode weer hahaha. Zou het iets onbewust zijn geweest? Zodat ik op vakantie niet teveel geld kon uitgeven...

Ibiza wat was je geweldig! We hebben mooie plekken gezien, leuke dingen ondernomen en vooral mooie herinneringen gemaakt.

The tans will fade but the memories will last forever

Jouw reactie