11e dag donderdag 13-07-2023

14 juli 2023 - Sant Antoni de Portmany, Spanje

Vannacht werden we wakker van een harde bonk. 3 keer raden wie er naast haar bed lag: Jaimy 🤦‍♀️ en nu niet tussen het bed en de muur, nee gewoon aan de kant waar je het bed instapt. De rest van de nacht verloopt rustig en gelukkig is Mike aan de betere hand.

We gaan op tijd eten want we moeten de auto voor 11:00 uur terug brengen in het centrum van Sant Antoni. In het restaurant vraagt Jessie of ze alleen aan een tafel mag zitten met haar nieuwe vriendin Mila. Gebeurt dit echt nu al vraag ik mezelf af. Toevallig zei ik gister nog tegen mike dat ze al zowat een tiener is.  Het gedrag heeft ze er in ieder geval al van 🙄. Oke ze wil dus graag zelf aan een tafel zitten met een vriendin.  Ik bedoel het meisje kan ook bij ons aanschuiven maar nee ze willen samen aan een tafel,  als 2 echte dametjes. Ik zeg dat het mag maar ze moeten wel in het restaurant blijven. Als Mike of ik eten haal dan spieken we even.  En uiteraard maak ik een foto 😂.

Na het eten gaan we de auto terug brengen. Eerst maak ik allemaal foto's van de auto voor het geval ze moelijk gaan doen nadat we de auto hebben ingeleverd, want ja geen extra verzekering bij hun he 😉. Omdat we gister niet met de auto weg zijn geweest, ligt hier nog best wat in wat we eigenlijk al op de kamer hadden willen hebben zoals de snorkelmaskers en de paardrij spullen die Jessie heeft gekocht. Bedenk dat we dit straks allemaal mee moeten nemen in de taxi. We gaan dit niet alvast naar de kamer brengen want dat is best ver lopen en heel erg omhoog klimmen 😅. We moeten de auto vol getankt terug brengen dus ik zet de navigatie aan naar de eerste de beste tankstation. Daar aangekomen blijkt het een tankstation voor boten te zijn. Ik was ook verbaasd, maar zal dit even uitleggen. Sant Antoni is een kustplaats waar boten liggen die uitvaren voor toeristische attracties.  Niet zo gek dus dat er een tankstation is voor boten. Wel heel vervelend voor ons want we kunnen nog maar 20 km rijden met de auto. Mike zet de navigatie aan naar een andere tankstation dat op 7 minuten rijden hiervandaan zit 🤞 . Toch spannend dat soort momenten. Bij het tankstation aangekomen, zien we dat de mensen eerst naar binnen gaan, dan pas gaan tanken en dan vervolgens weer naar binnen gaan. Waarom vragen we ons af. Toen we in Amerika waren moest je eerst naar binnen om te betalen en daarna kon ja pas tanken. Heel bijzonder was dat, maar dat is om doorrijden zonder te betalen tegen te gaan. Misschien dat dat hier ook zo gaat? Ik ga naar binnen om het te vragen. De vrouw achter de kassa spreekt geen woord engels. Top dit! Een man komt naar binnen en zegt iets in het spaans tegen haar. Wat ik hieruit kan opmaken is dat hij vertelt waar hij wilt tanken en of ze het slot eraf wil halen. Aha! Ik maak duidelijk met welke auto we gaan tanken en dan haalt ze het slot eraf.  We kunnen tanken en daarna ga ik weer naar binnen om te betalen. Je zou het niet zeggen maar dit is precies zoals we andere mensen ook hebben zien doen! 😂

We rijden door naar het autoverhuurbedrijf europcar.  Mike zet de auto op de stoep en ik loop naar binnen om iemand te laten weten dat we er zijn. Die 2 vriendelijke dames van vorige week zitten er weer 😵‍💫. Yeeeah. Kijken of ze net zo gezellig zijn als vorige keer. Ik zeg dat we er zijn en dan zeggen ze iets in het spaans tegen elkaar. Ik denk dat hun net zo blij zijn om mij te zien als ik hun. 1 van de dames loopt mee naar buiten waar Mike heel vriendelijk doet en zegt dat ie het een geweldige auto vond. Waar trouwens niets aan gelogen is want het is een hele mooie auto. De mevrouw maakt een ommetje om de auto en maak van alle kanten foto's.  Ze checkt de binnenkant en ook of we getankt hebben. Ze zegt dat alles in orde is (Wist ik al 😜) . Mike zet zijn handtekening en dan verteld ze dat hij een mail krijgt met de bevestiging van inleveren en dat de staat van de auto in orde is. Mooi!

We hebben de kinderwagen vol geladen met alle spullen (ook de 2 kinderzitjes) en gaan richting de taxi standplaats. We komen een souvenirswinkel tegen en gaan nog even voor souvenirs kijken. De meiden kopen hier Spaanse hakjes 😍, Jaimy roze en Jessie rode. Dit bevestigd maar weer hoe verschillend ze zijn. We kopen hier meer dan we nodig hebben 😂 en gaan dan echt naar de taxi. We gooien alles in de de kofferbak en gaan dan richting het hotel. 15 minuten en €13,50 later zijn we bij het hotel waar mike en de meiden naar het zwembad gaan. Ik ga naar de kamer om alvast de meeste spullen in de koffers te doen. Wat blijkt, 1 koffer kan ik vullen met schone kleding wat we niet hebben gedragen.. en ik dacht nog wel dat ik zo min mogelijk had ingepakt 🤭

We gaan samen lunchen, dacht ik, want Jessie vraagt of ze weer met Mila aan een tafel mag zitten. Op zich vind ik het wel stoer dat ze dit wil én durft.

Na het eten gaan we nog lekker zwemmen. Jessie vermaakt zich met Mila in het recreatiebad maar Jaimy wil graag in het kikkerbadje dus gaan we met Jaimy maar het kikkerbadje. In het kikkerbadje staat een oma met haar kleindochter. Het meisje loopt nog niet heel stabiel. Ze gaat het trappetje van het vliegtuig af maar verliest haar evenwicht en gaat direct kopje onder. Haar oma staat voor haar maar kijkt naar voren en niet naar beneden dus ziet het in eerste instantie niet. Ik zie het gebeuren en zie ook de schrik op het gezicht van het kindje die probeert adem te halen maar dat lukt niet omdat ze kopje onder is. Al snel ziet haar oma het en pakt haar uit het water. Dit alles duurde een paar seconden maar zo zie je maar dat zoiets heel snel gebeurt en zelfs waar je bij staat. De schrik zit er goed in bij het kindje en die huilt dan ook flink. Gelukkig loopt dit goed af en is ze even later weer aan het spelen.

Niet veel later hoor ik van de vader van Mila een verhaal over een kindje dat hier 5 jaar geleden in het recreatiebad is verdronken. Het jongetje was 4 jaar en was blijkbaar aan de aandacht van zijn moeder ontsnapt. Ik krijg er kippenvel van! Heel tragisch dit!

Ook vertelt hij dat hij hier al 5 keer is geweest met zijn gezin en dat het elk jaar wat minder wordt. Er zat blijkbaar een visrestaurant en burger restaurant die a la carte waren waar je voor weinig geld kon eten. Er zit nu nog wel een bakkerij op het resort die verse crêpes, wafels en koffie verkoopt. Tot 3 jaar geleden hoorde dit blijkbaar tot het all inclusive concept maar nu niet meer. En de prijzen zijn niet mals! Ik dacht iets van €9 voor een wafel of crêpe. Malloten! Op een all in resort 😱 Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ze lekkere dingen hebben liggen in het buffetrestaurant 😋.

We babbelen nog even met wat mensen die dezelfde terugvlucht als ons hebben.  Een vrouw verteld dat haar man al 2 dagen op de kamer zit met dezelfde symptomen als Mike had en ook met koorts. Dan horen we dat meer mannen hier de afgelopen week last van hebben gehad. Bijzonder!

Helaas heeft het animatieteam vandaag om 16:00 uur de dag niet afgesloten met een dansje aan het zwembad. Blijkbaar had de chief hier dus geen zin in wat heel teleurstellend voor de meiden is...

Jessie en Mila proberen nog af te spreken om samen te gaan avondeten in het restaurant 😂. We zeggen dat we rond 19 uur gaan eten.

We gaan om 17:00 uur naar de kamer om te douchen en aan te kleden voor de laatste avond. Uiteindelijk gaan we pas rond 19:15 uur van de kamer af. Als we een strak schema hebben doordeweeks ben ik overal op tijd,  maar zonder schema ben ik verloren 🤦‍♀️ zeker in de vakantie.

We gaan aan tafel zitten en wanneer we al aan het eten zijn komt Mila aan en verteld ze dat ze Jessie al aan het zoeken was. Sorry we waren iets te laat 😅. Jessie vraagt op haar allerliefst of ze nog met Mila aan een eigen tafel mag zitten en eigenlijk vind ik dat best jammer. Onze laatste avondeten op vakantie had ik graag afgesloten met z'n vieren aan tafel. Maar ja, ook Jessie heeft vakantie en ik merk dat ze het prachtig vind om haar eigen ding te kunnen doen. Al wil mijn moedehart dat ze gewoon bij ons geplakt blijft.

We gaan nog naar de minidisco waar Jaimy op haar eigen manier de sterren van de hemel danst en op het einde de mascotte Tiger 3 keer gedag knuffelt. Ze gaat dit nog missen.

Mike gaat met de meiden naar de kamer (met het golfkarretje) en ik ga nog even naar het souvenirswinkeltje hier op het resort 😊. Nog even neuzen tussen alle freubels. I love it 😍

Ik kom net op tijd de kamer in om de meiden een kus te geven want die  zijn klaar om te gaan slapen. Maar dan zien ze dat ik een tasje heb met zakjes en willen ze natuurlijk weten wat ik heb gekocht. Het blijven meiden he. Ik laat alles zien en dan moeten ze echt gaan slapen.  Ze zijn deze vakantie nog niet zo vroeg naar bed gegaan maar de wekker staat over niet al te lange tijd.

Ik en Mike proberen mijn koffer alvast dicht te doen, maar dat kost enige moeite 😅. Hoe dan? Vraagt Mike. We nemen toch net zoveel mee terug als heen? Jaa uhh geen idee. Ik ga op mijn koffer zitten maar dat werkt niet zoals ik wil. Dan duwen we allebei de zijkanten naar benden en doen we met enige geweld mijn koffer dicht. Oke 1 dicht, nog 1 te gaan vannacht...

1. Bianca:
    14 juli 2023
    T was vast de mannengriep🤣🤭😉