21ste dag

18 oktober 2016 - Brisbane, Verenigde Staten

Goedemorgen,

Vandaag gaan we weer naar huis. Ik heb gekeken naar waar het aflever adres is voor de huurauto. Het is een half uurtje rijden, dus we moeten op tijd weg want het verkeer is hier gekkenhuis. We zitten in de auto ( later dan gepland off course) en Mike zet de navigatie aan naar het verhuurbedrijf en de navigatie zegt dat het 5 minuten rijden is. Huh , hoe kan dat nou? Ik heb het toch gecheckt! Oke komt eigenlijk wel mooi uit, dan halen we weer wat tijd in. We moeten de auto afgetankt terug brengen, dus we gaan eerst even tanken. Dan zit aan het einde van de straat het verhuurbedrijf. We rijden een soort garage in en staan dan in de rij. Blijkbaar zijn we niet de enige die de huurauto komen terug brengen want het is druk. Iedereen stapt uit en haalt zijn spullen uit de auto's. Moeten wij ook uitstappen dan? Is dit het? Waar moeten we de sleutels afgeven dan? Dit is raar. We stappen ook maar uit en gaan uitladen. Er lopen een aantal medewerkers langs en 1 van hun geeft ons een bonnetje. Dit is ons bewijs dat we de auto hebben ingeleverd. De sleutels moeten we in de auto laten zitten. Ik wil een kar pakken en daar moet geld in. Ik heb geen muntgeld. Grrr moeten we met alles gaan sjouwen. Hup dan maar zo. Op naar de metro die ons naar de terminal brengt. Op onze reisgegevens staat dat we bij terminal I moeten zijn. Hier stappen we uit en kijken op het scherm waarwe heen moeten. Onze vlucht staat er niet op. Das raar. Ik vraag aan een medewerker waarom onze vlucht er niet op staat. We staan bij de verkeerde terminal. Oh gelukkig. Op onze reisgegevens staat terminal I, wat ik heb aangezien voor een 1, maar het is een hoofdletter i. Oke, op naar de juiste terminal. Daar aangekomen kijkt Mike op het scherm waar we moeten zijn en ik sta alvast bij de lift. Mike zegt: 'schat onze vlucht is gecancelled.' Ik antwoord: 'ja erg grappig schat, waar moeten we heen?' Mike kijkt me aan zegt: 'kom kijken! Onze vlucht is gecancelled!' Ik ga ernaar toe en ja hoor en staat gecancelled achter onze vlucht. Dit kan niet. Er is een fout gemaakt. We gaan naar de incheck balie om te vragen wat er niet goed gaat. De incheckbalie is nog dicht. We moeten even wachten en dan zien we de medewerkers. Ik loop er meteen heen en ga verhaal halen. Jah hoor, het klopt, onze vlucht is gecancelled. Nee! Waarom wisten wij dit niet?!? We hebben een email gekregen zegt de vrouw. Nee verdorie! Anders hadden we hier toch niet gestaan?! En nu? Ze gaat kijken wanneer we de volgende vlucht gaat. Helaas niet vandaag. We zijn overgeboekt naar de vlucht die morgen vertrekt. We hebben geen hotel en geen vervoer. Wat nu? Hun regelen een hotel voor ons en er gaan shuttle bussen heen en weer. Terwijl we wachten komt de medewerkster met een andere oplossing: we kunnen vandaag nog naar huis met een overstap op Parijs en dan komen we morgenavond om 18:00 uur aan op Schiphol. Ik wil heel graag naar huis, dus ik wil het doen. Mike is gelukkig verstandiger en zegt dat dat niet te doen is met die kleine. Dan zijn we ruim 24 uur onderweg voor een vlucht die we vandaag in 10,5 uur zouden doen. Oke we blijven nog 1 dag hier. We worden onder gebracht in hotel homewood suites van het Hilton. Met vouchers om te eten. Per persoon: $20 voor de lunch en $20 voor het diner. Goes geregeld zou je denken. Aangekomen bij het hotel, zegt de manager dat ze geen lunch en diner serveren. Wel hebben ze een klein winkeltje waar we de vouchers kunnen besteden. De vouchers zijn alleen in het hotel te besteden en ik geloof niet dat we $80 aan chips, chocola en cola gaan besteden. Ik moet wel eten voor Jessie gaan halen want we hebben alleen voor vandaag in het vliegtuig wat bij ons. Een taxi kunnen we niet pakken want we hebben geen autostoel. Niets is aan te lopen hier, dus we hebben een probleem. Ik besluit KLM in Nederland te bellen. De vrouw doe ik aan de telefoon heb kan niks voor me doen. Wel verteld ze dat alle uitgaven die we moeten doen vandaag, worden vergoed door het vliegtuigmaatschappij. We hebben eergister extra betaald voor
bepaalde stoelen. Als ik vraag hoe dat zit verbind ze me door met Delta airlines. Deze mevrouw zegt letterlijk: ' I'm glad you called because they didn't put you on the flight for tomorrow.' Huh?! Wat?! We staan niet op de vlucht voor morgen?!?! Jawel hoor zeg ik. Ik ga morgen naar huis! De vrouw kijkt alles na en zet alles er goed in. Het volgende probleem is dat we niet naast elkaar zitten... pff... Ze raadt me aan morgen op het vliegveld nog stoelen naast elkaar te krijgen. I hope so! Ik vraag bij de receptie of ze een taxi kan regelen met kinderzitje. Ze zegt zegt het geregeld is en om 17:00 uur staat de taxi er. We gaan nu eerst even zwemmen in het binnenbad van het hotel. Als we om 17 uur de taxi zien , heeft ie geen kinderzitje. Jezus het was toch geregeld?
De taxichauffeur zegt dat dat niet nodig is. Oke in veel toeristische landen hebben taxi's vrijstelling voor een kinderstoeltje, dua dat zal dan hier ook wel zo zijn. We gaan op kosten van KLM naar de wisherman's wharfs en eten bij Applebee’s. De taxi haalt ons weer op om 19 uur.
Dan terug naar het hotel.

1. Marcel:
    18 oktober 2016
    Heb je zo,n fijne vakantie moet het op de laatste dag nog fout gaan. Nou hopen dat jullie snel naar huis kunnen vliegen en snel thuis zijn want iedereen mist jullie ( je moeder heet meest vrees ik haha) . Zie jullie snel xxxxx en een dikke knuffel voor JESSIE.
  2. Yvonne:
    18 oktober 2016
    Hoii we wensen jullie een goede reis terug ..en heb genoten van jullie verslagen..erg leuk ..tot gauw
  3. Yvonne:
    18 oktober 2016
    Jemig wat een ellende en geregel. Maar ook raar had reactie bij dag 20 geplaatst en die staat nu hierboven. Tot snel en veel succes morgen. Xxx
  4. Jeanine:
    19 oktober 2016
    Jeetje wat een domper :( hopelijk zijn jullie nu veilig thuis gekomen!