8ste dag maandag 10-07-2023

11 juli 2023 - Sant Antoni de Portmany, Spanje

Vannacht om 04:00 uur werd Jessie wakker en zei dat ze een mega spin in haar bed had gezien (ze deed haar vingers ongeveer 10 cm uit elkaar om te laten zien hoe groot die spin was 😂). Ik heb heel haar bed overhoopt gehaald en met mijn zaklamp gekeken om te laten zien dat er geen spin zat. Nu kon ze weer verder slapen en was ik klaar wakker. Top! Kinderen, je krijgt er zoveel voor terug... Jaimy heeft ook gedurende deze nacht nog gehoest.

In de ochtend gaan we aan de late kant ontbijten: 10:00 uur en we kunnen tot 10:30 uur eten. Je zou denken dat dit tijd zat is, maar dan ken je mijn kinderen nog niet. Al moet ik zeggen dat Jessie goed eet. Het all inclusive concept vind ze prachtig. Ze blijft lopen, komt wel steeds met 2 dingen terug zodat ze nog 6 x langs het buffet kan. En Jaimy eet heel weinig. Ze wil niks van wat ze ziet liggen, ja de toetjes vind ze heel interessant en die wil ze heel graag maar helaas mag ze dit niet vanwege haar allergieën.  Wat ze wel mag én lekker vind is appelcake, maar helaas staat dat er niet altijd bij. Verder eet Jaimy dus bijna niks en wil ze in de ochtend en middag thee drinken maar thee staat er alleen in de ochtend.

Na het ontbijt ga ik met de meiden zwemmen terwijl Mike gaat hardlopen. De meiden wilden graag nog even met Lily en Chloé zwemmen want die vertrekken vandaag om 16:30 uur. Wanneer Mike terug is duikt hij ook het water in.

Na het lunchen gaat Mike met Jaimy naar de kamer om te kijken of ze even wil slapen. Ze is namelijk erg moe aangezien de meiden deze vakantie laat naar bed gaan. Jessie en ik duiken het zwembad in en Jessie geniet van de laatste momenten zwemmen met Lily voordat hun zichzelf gaan omkleden. Wanneer Mike en Jaimy weer bij ons zijn zwemmen ze nog even mee. We gaan iets na 16 uur naar de lobby om gedag te zeggen tegen Lily, Chloé & Celoë en alle andere die we deze week hebben leren kennen. Alle mensen die bij ons in het vliegtuig zaten gaan vandaag weer naar huis. Wij zouden deze vlucht ook hebben totdat we i.p.v. 8 dagen omboekten naar 12 dagen. We zeggen dus gedag tegen deze mensen. Een ander stel dat we hebben leren kennen op schiphol en ook in dit resort verbleven zijn Wendy en Ronald. Wat oudere mensen en enorm vriendelijk. We maakten elke dag wel een praatje. Bij het gedag zeggen zei Ronald: "we hebben elkaar veel te weinig gezien maar ik vind jullie zo lief dat als jullie naast ons zouden wonen, we jullie zo onze huissleutel hadden gegeven. We hebben geen social media dus als jullie ons een keer willen opzoeken: wendy werkt bij anwb in Purmerend en ik bij Swiss Sense".   Dat vond ik zo lief! Wanneer het tijd is voor iedereen om naar de bussen te gaan,  gaat Jessie huilen. Ze heeft zo een leuke tijd gehad met Lily en is verdrietig dat ze al weg gaat. Liever had Jessie ook vandaag naar huis gegaan want met wie moet ze nu spelen? Je zou bijna vergeten dat ze hier met haar eigen gezin is, plus het feit dat er in de afgelopen week hordes nieuwe mensen zijn aangekomen. We zwaaien iedereen uit met een huilende Jessie en inmiddels ook huilende Jaimy.

2 meiden van het animatieteam komen aan lopen en we blijven even kletsen met hun. Ze vertellen dat ze hier zijn voor stage van school. 1 meid is afgelopen week 18 geworden en de ander is 20. Beide komen uit Friesland. Ze vinden het een lange periode om van huis te zijn, van mei t/m september en die meid van 20 had het gister dan ook moeilijk. Ook vertellen ze dat er wat hommeles is binnen het team en dat 1 iemand volgende week vertrekt. Er komt wel een nieuw iemand voor in de plaats. We vertellen dat precies dit vorig jaar ook is gebeurd en komen erachter dat hun het animatieteam van vorig jaar kennen, die komen ook uit Friesland. Ik vraag ook meteen of ze het verf kunstwerkje van Jaimy nog heeft bewaard en dat heeft ze! Gelukkig maar, die kunnen we dus nog ophalen morgen. Nu het toch over het animatieteam gaat: ze vallen erg tegen dit jaar. Vorig jaar waren ze vaak in het zicht, maakten praatjes met de kinderen, kwamen ze actief de kinderen meevragen voor activiteiten en dansten meerdere keren per dag op een liedje aan het zwembad. Dit gebeurt nu niet en dit is erg jammer. Want ook hier hadden de kinderen zich op verheugd.

We gaan omkleden en eten. Bij het eten staat vaak een vriendelijke meid die ons van de week erg heeft geholpen met eten uitzoeken voor Jaimy. Ik vraag haar of zij er misschien achter kan komen hoe het vanille/kokos toetje heet en waar het van gemaakt is. Ik MOET dit recept hebben 😂. Ze neemt het toetje mee en gaat het vragen aan de chef! YESSS! Ze komt terug en zegt dat de chef die dit maakt er morgen weer is, dus ze zegt dat ze het morgen gaat vragen 🙌.

Na het eten rijden we naar Ibiza stad. Ik zou graag naar boven willen naar Dalt Vila dit is het oude centrum van Ibiza en je schijnt hier vanaf verschillende plekken een prachtig uitzicht te hebben. We parkeren waar we vorig jaar ook hebben geparkeerd en lopen naar de haven. Hier worden we weg geblazen door de warme wind en uitlaatgassen. Bleh! We stoppen bij een sigarenboer want Mike zou wel een sigaar mee willen nemen. Zoals het echte hollanders betaamt,  kijken kijken niet kopen. Op wat snoep na voor de meiden. In de haven ligt een enorme jacht waar we even naar gaan kijken, zoals veel andere toeristen. Het is een superjacht en heeft de naam Lady Lara. Google het maar eens. Het is een prachtige jacht 😍. We lopen het centrum in want we willen een ijsje halen, ja bij dezelfde ijssalon als vorig jaar: Vivi's creamery 😂. We nemen in totaal 8 bollen ijs, kosten €22. Het mag wat kosten... Jessie haalt daarna nog wat bij een souvenirswinkeltje en dan moeten we kiezen: gaan we de klim naar boven maken of terug naar het hotel. Het is inmiddels al na 22 uur. Ik laat Dalt Vila voor wat het is en besluit terug naar het hotel te gaan.

Wanneer we op de kamer zijn gaan de meiden lekker naar bed. Na 00:00 uur doen Mike en ik mijn moeder nog feliciteren want die is Jarig! Gefeliciteerd mam🥳😘