10de dag woensdag 12-07-2023

13 juli 2023 - Sant Antoni de Portmany, Spanje

In de nacht heeft Mike denk ik koorts.  Hij voelt enorm warm, zweet veel en heeft het koud. Zichzelf temperaturen doet ie niet dus het blijft gissen. In de ochtend neemt hij pas paracetamol omdat hij zich zo beroerd voelt.

We zouden vroeg naar de hippiemarkt in punta arabí gaan en daarna naar het strand in Santa Eulària. In de avond zouden we naar Cala d'Hort gaan om de zonsondergang bij Es Vedra te zien. Helaas voelt mike is zich te beroerd. Hij geeft nog wel aan om later in de ochtend naar de hippiemarkt te gaan als hij zich iets beter voelt maar dat zie ik niet zitten. Dan hebben we net zo een ervaring als vorig jaar: veel te warm en veeeel te druk. Jammer maar helaas, hier kan niemand wat aan doen.

Ik ga ontbijten met de meiden en wanneer we zitten, schuift Mike aan om toch even iets te eten. Hierna ga ik zwemmen met de meiden en hij gaat naar de kamer om zijn zwemspullen te pakken. Het duurt lang voordat hij terug is, dus app hem even waar hij blijft. (Nee ik ga niet helemaal naar de kamer 😂). Hij voelt zich toch niet oke en blijft op de kamer. Ik ben in het zwembad met de meiden en Jessie wil graag met wat meiden spelen. Ik zie 2 meiden in het diepe bad waar ze gister mee aan het spelen was en zeg tegen haar dat ze ernaartoe mag (ze moet het ALTIJD vragen als ze naar een ander bad wil). Ze gaat naar de meiden maar komt al snel terug. Ik vraag waarom ze niet in het grote bad blijft en dan zegt ze: ik vroeg of ik mee mocht spelen maar toen zei 1 van de meisjes, nee ik wil alleen met haar spelen. Jammer dit, maar dan komt Jessie lekker met mij en Jaimy spelen. In het bad zit een meisje dat tegen ons begint te praten. Ze verteld dat ze Emelie heet, 4 jaar is en uit Ridderkerk komt. Ze brabbelt wat tegen ons en speelt dan met Jaimy. Vervolgens komt haar zus bij ons en die gaat met Jessie spelen. Dat meisje heet Aleicia en is 7 jaar oud.

Niet veel later begint het animatieteam met de orange fan fare en de meiden willen hieraan mee doen. Ik niet, ik wil niet in de boedhitte in de rij staan met allemaal natte en bezwete mensen voor en achter me. En dat voor 4 verschillende activiteiten.  Maar goed, we komen hier ook voor de kinderen he 😉 en blije kinderen zijn blije ouders. Per activiteit zijn er punten te verdienen en degene met de meeste punten hebben een prijs te pakken.

We gaan dus in de rij staan. Tenminste ik ga met Jaimy in de rij staan, want Jessie gaat de activiteiten met Aleicia doen. We starten bij ring werpen. Van de 5 ringen heeft Jaimy er 1 goed gegooid. Daarna gaat ze darten. Het dartbord wordt op de grond gelegd voor de kleine kinderen. Van de 3 pijltjes heeft ze alles mis 😂 talent van dr moeder. Ze mag het nog een keer proberen maar ook nu gooit ze alles mis 😂. You go girl 💪. Daarna wil ze geschminkt worden. Ook hier krijg je punten voor: 2 hartjes op je wang is 5 punten waard en je hele bakkes oranje laten schminken is 10 punten waard. Wat een debielen, wie verzint dit? Zie het dalijk al weer gebeuren dat ze schmink in haar ogen krijg wanneer ze weer het water in gaat en dan belanden we weer bij de dokter. Nee dank je. Ik zeg dat ze 2 hartjes op haar wang mag. We doen het met 5 punten, winnen gaat ze toch al niet 😂. We eindigen met sjoelen. Hier staat een lange rij en terwijl ik achteraan de rij aansluit bedenk ik dat ze dit ook kan overslaan. Deze punten kan ze wel missen. Maar ja, mijn moederhart he... ik blijf dus braaf staan wachten tot ze aan de beurt is. Eenmaal aan de beurt is ze niet de allerbeste en denk ik dat die kerel van het animatieteam me dankbaar was geweest als we deze wél hadden overgeslagen 🤭 ze laat namelijk de schijven te laat los waardoor ze meerdere malen op de grond belanden en hij ze steeds oppakt. Hier heeft ze 3 punten verdiend 🥳

Jessie zie ik voorbij komen bij het sjoelen en die is op zich niet veel beter dan haar zusje, heb haar gezegd dat ze meedoet voor de lol, al is ze er zelf van overtuigd dat ze wel de 3de plek heeft 😂. Ik zeg haar dat ze er maar niet teveel op moet rekenen. We zullen zien vanavond, want dan worden de winnaars bekend gemaakt.

Hierna gaan we nog even zwemmen en daarna lunchen. Mike blijft op de kamer, die heeft geen trek en is nog niet in orde.

Na de lunch ga ik met de meiden naar de speeltuin. Hier wilde Jessie graag heen en heb aan het begin van de vakantie beloofd daar heen te gaan. Gelukkig is het grotendeels overdekt. De meiden spelen wat, maar Jessie is het al snel zat want het is bloedheet. We gaan dus weer het zwembad in. Hier maakt Jessie vrienden met een ander meisje : Mila van 7 jaar. Dit meisje is wel een kop groter dus we dachten dat ze een jaar of 10 was 🤭 .

Het animatieteam komt aan het zwembad dansjes doen (ik doe ze niet na in deze hitte) en ze duiken daarna het water in om met de kinderen te spelen. Dit vinden de meiden zo leuk! Ik vraag aan iemand van het animatieteam waarom ze geen duidelijk schema hebben.  Ze horen eigenlijk de dag te openen om 10 uur en af te sluiten om 16 uur met een dansje aan het zwembad. Hij zegt dat Julia ( de chief) dit beslist per dag. Dus wanneer zij zin heeft wordt dat gedaan en anders niet🤨 belachelijk! Het animatieteam sluit vandaag wel af met een dansje aan het zwembad en daarna gaan we naar de kamer. Kijken hoe het met Mike is en klaar maken voor de avond.

Gelukkig voelt Mike zich al iets beter en gaat mee naar het restaurant. We eten samen en gaan daarna naar de mini disco. Jaimy staat met roodgloeiende wangen alle danspasjes zo goed als mogelijk na te doen, dit blijft hilarisch om te zien want wanneer ze een pasje doet zijn hun alweer verder 😂 . Jessie vermaakt zich met Mila in de arcade en komt nog even mee dansen. Hierna worden de winnaars bekend gemaakt van de orange fan fare. Jessie staat hoopvol te kijken maar heeft (zoals verwacht) geen prijs gewonnen.

Hierna is er een musical avond van het animatieteam. Dit is zo leuk! Ze doen dans en zang scènes na uit films van vroeger van onder andere Grease, dirty dancing en footloose. Het duurt een uur en is echt hilarisch! Zo leuk om te zien.

Het animatieteam was geweldig vandaag 😃

We sluiten de dag af en gaan lekker slapen.

1. Carla:
    13 juli 2023
    Hoop dat mike snel opknapt beterschap