9de dag dinsdag 11-07-20

12 juli 2023 - Sant Antoni de Portmany, Spanje

De meiden worden laat wakker,  vooral Jaimy, en we gaan dan ook weer om 10 uur pas eten.  Wat ik heel jammer vind is dat er laat in de ochtend nog weinig ligt.  Er liggen bijvoorbeeld geen croissants meer, geen frosties voor Jaimy en zelfs geen normale boterham meer. En bijvullen doen ze nu blijkbaar niet meer. Als je tot 10:30 uur kan ontbijten vind ik wel dat je ook echt kan ontbijten en niet met restjes zit. Wij hebben net zoveel betaald als iemand die om 9 uur gaat ontbijten. Ik snap wel dat ze niet heel veel producten willen overhouden maar er is van 10:30 uur tot 12:30 uur een uitslapers ontbijt waar ze ook eten voor moeten hebben...  Al weet ik niet wat je hier kan verwachten maar dat zal niet heel veel zijn aangezien hier al niet veel ligt. Voordat ik mijn koffie op heb (10:28 uur )  worden we erop gewezen dat we zo weg moeten 🙄. Deze ochtend begint lekker...

We gaan naar de lobby en bellen daar met de meiden naar mijn moeder om haar te feliciteren.  Hierna wilt Jessie graag even met Lily bellen, ze heeft haar immers al 18 uur niet gesproken 😂. Ondertussen vraag ik aan een medewerkster van het hotel welk strand ze aanraadt.  Ze zegt: cala Salada of cala Vedella. Vervolgens gaat het gesprek over Benniras, ze vertelt dat hier op zondag muziek wordt gemaakt met drums. Ik laat weten dat een andere medewerker uit het hotel hetzelfde dacht,  maar dat dit niet klopt. Elke dag behalve fucking zondag! Ik zeg haar dat ze nu de juiste informatie heeft voor de toeristen 😂.

In de auto kijken we waar welk strand ligt.  Cala Salada ligt hier nog geen 10 minuten rijden vandaan dus daar gaan we heen. Daar aangekomen is de parkeerplaats vol en staat een meneer het verkeer terug te leiden. Dit wordt em niet. Dan gaan we maar naar Cala Vedella. Op de route zie ik Cala Tarida staan. In mijn zoektocht naar de mooiste plekken van Ibiza heb ik deze voorbij zien komen. Deze baai ligt nog vóór cala Vedella dus we stoppen eerst hier. Mocht dat niks zijn kunnen we altijd door rijden. De navigatie stuurt ons naar een weg die dood loopt. We rijden door in de veronderstelling dat er aan het einde een parkeerplaats is, maar niets is minder waar. Aan het einde van de weg zien we een mooie deur, dat de ingang is van een huis. Hé die komt me bekend voor! Niet dat ik hier eerder ben geweest maar uit een film: fuck de liefde 2. Deze film is deels opgenomen in Ibiza en het huis dat in de film centraal staat is in het echte leven het huis van Yolanthe Cabau. Te grappig! Zouden we nou echt voor het huis van Yolanthe staan? Ik maak snel een foto terwijl Mike de auto omkeert. Op google zoek ik naar van alles om erachter te komen of dit het huis van Yolanthe is en ik ben er bijna zeker van dat dit het is! We hadden de navigatie ingesteld op Cala Tarida (wanneer we dit invoeren worden we altijd naar, of dichtbij een strand geleid). Alleen wat heeft Yolanthe gedaan, die heeft haar huis de naam: vila cala Tarida genoemd. Dus ik gok dat de navigatie oms daarom hierheen heeft gestuurd. Hebben we dat ook weer meegemaakt joh 😁. We rijden een ander pad in en komen vlakbij het water uit. Ik stap uit om te kijken en zie wel mooi water maar hier liggen alleen maar rotsen en bootjes. Hier kan je niet zwemmen. Wat gek! Want er hoort echt een mooi strand te liggen. We rijden terug naar waar we vandaag kwamen (voordat we die straat inreden die dood liep) en mike zegt: ik denk dat het hier is. Hij stopt bij een bushalte en ik ga kijken. Wat ik zie is een lange trap naar beneden en heel mooi water met allemaal mensen erin. Dit is het strand waar we naar zochten! Yess. Nu nog een parkeerplek vinden... het is druk en er zijn weinig parkeerplekken. We rijden wat rondjes en dan gaat er iemand weg. Beter! Nu de lange trap naar beneden af om bij het strand te komen. Gelukkig is mijn gezin net zo enthousiast als ik en vinden ze het mooi. In de verte zien we mensen van een rots het water in springen. Mike roept: dat wil ik ook doen! Gevolgd door Jessie die roept: ik ook! Waarop ik tegen Jessie zeg: dat ga je niet doen. Eenmaal beneden leggen we de handdoeken vlakbij het water zodat we de tas in de gaten kunnen houden. Dat is best een dingetje als je met zn alle het water in gaat en heel je hebben en houden op het strand laat... Jaimy is direct op zoek naar steentjes, we beloven haar dat ze srraks steentjes mag zoeken maar dat we eerst gaan zwemmen. We gaan bepakt met snorkelmaskers en snorkel het water in. Wat is het hier prachtig! Het water is heel helder en ook hier zwemmen mooie visjes. We zwemmen een stukje verder terwijl Jaimy op Mike zn rug zit. Jessie met haar vinnnen en snorkelmasker,  mike met zn snorkelmasker en ik met een snorkel. Het is zo leuk om te zien hoeveel visjes er om ons heen zwemmen 😍 jammer dat ik dit niet kan vast leggen. We hebben veel meegenomen op deze vakantie maar niet de go pro. We zwemmen verder richting de rots waar andere mensen vanaf spingen. Mike gaat eerst kijken of het wel diep genoeg is om ervanaf te springen. Eenmaal dichtbij staat er een bordje met een afbeelding dat het verboden is van de rots te duiken en springen. Mooi, dit wordt dus niet gedaan! Mike zwemt nog een rondje bij de rots en ik zwem terug richting de kust met de meiden aangezien we hier niet kunnen staan. Jaimy dobbert lekker rond in haar zwemvest, maar uiteraard hou ik haar vast. Wanneer Mike ook bij ons is pakt hij het stukje stokbrood wat hij heeft meegnomen en gooit kleine stukjes het water in. Hele groepen vissen komen eropaf. Super leuk om te zien. Ik maak nog wat foto's en de meiden zoeken naar steentjes. Daarna is het tijd om terug te rijden naar het hotel. Cala Tarida wat ben je prachtig! Ik snap dat dit wordt beschreven als 1 van de mooiste baaien van Ibiza. Dit had ik niet willen missen😍

In het hotel lunchen we en gaan daarna zwemmen in het zwembad.  Jessie maakt al snel vrienden met een meisje en niet veel later voegen ze zich bij een ander groepje meiden. Ik en Jaimy gaan naar het pieren badje terwijl mike even chilt op het zonnebedje. Om 16:00 uur roept iemand van het animatieteam iets door een microfoon en ga ik eravnuit dat ze de dag afsluiten met een dansje. Jessie komt naar me toe en vraagt of ze in het recreatiebad naar het dansje mag kijken en ik zeg tegen Jaimy dat we ook gaan kijken. Maar er gebeurt niets... vreemd en vooral jammer weer! Ongeveer een kwartiertje later wanneer ik uit het zwembad wil, is Jaimy nog niet klaar met spelen. Ze zit in het vliegtuigje en wil er niet uit. Ik kan er niet in om haar eruit te halen, daar is het vliegtuigje te klein voor. In theorie zou ik er misschien wel in kunnen maar dan kom ik er niet meer uit. Of wel, maar dat zou er heel klungelig uit zien en dan zorg ik straks voor meer animatie dan het animatieteam 🤭😂. Jaimy blijft dus in het vliegtuigje zitten en wanneer ze eruit wil komen stoot ze keihard haar hoofd. Dit doet pijn en het wordt een blauwe plek. Karma! 🤭 ik ga met een huilende Jaimy op een zonnebedje zitten en ze drinkt nog een slush puppy. Jessie staat voor ons aan de rand van het zwembad een zelfbedacht spel te doen met een groep meiden: dezelfde kleur proberen te roepen en dan het water in springen 😂 het houdt ze van de straat he.

We gaan naar de kamer om ons klaar te maken voor de avond. We eten in het restaurant en vlak voordat we weg gaan zie ik het vrouwtje die de chef zou vragen wat er in het toetje zit. Ik spreek haar aan en ze gaat op zoek naar de chef in de keuken. Wanneer ze terug komt zegt ze dat ze de chef niet kan vinden, maar dat ze het recept waarschijnlijk niet gaan geven omdat sommige geheim zijn. Ik hoef niet het hele recept,  ik wil alleen maar weten wat erin zit zodat ik iets soortgelijks kan maken 😂 hier ga ik dus niet achter komen..

We rijden naar het centrum van Sant Antoni en parkeren de auto op een openbare parkeerplaats. We lopen een stukje over de boulevard waar mensen ons van alles aan proberen te smeren. Heel vervelend. Er lopen ontzettend veel jonge meiden die bijna niets aan hebben.  Echt ongelooflijk hoe mensen erbij lopen.

We gaan naar een souvenirswinkel en de meiden kopen wat souvenirs. Mike heeft een advertentie gezien van Burger King en die wil hij heel graag proberen. De Burger King zit hier aan de boulevard dus daar lopen we heen. Daar aangekomen blijkt dat je niet binnen kan zitten, het is een buiten restaurant.  Omdat het heel erg warm is laat Mike het zitten. We lopen terug en daar staan de mensen weer die van alles proberen te verkopen. Nou moet ik zeggen dat ik veel gezien heb maar wat er gebeurde sloeg werkelijk alles! Terwijl wij daar als gezin lopen wordt Mike een ballon aangeboden. Hoe gek is deze wereld?!

We lopen verder en zien dan de sling shot (weer). Dit is een bal die je hoog de lucht in gooit. Vorig jaar wilde Mike er al in, maar is hij niet gegaan. Jessie roept dat ze wel met hem erin wilt! Nou doe maar niet zeg ik, want dan verlaat je ziel direct je lichaam. Jaimy vraagt wat er dan gebeurt 😂. Mike gaat alleen even kijken wat het kost: €30 per persoon en als je het gefilmd wil hebben komt er nog eens €15 bij. Aardige prijzen! Mike probeert me over te halen en ik heb als bezwaar dat we de kinderen bij ons hebben. Daar is een oplossing voor: de kinderen kunnen op een veilige plek zitten, waar ze naar ons kunnen kijken. Ik vraag aan de mevrouw van de attractie hoelang het duurt en ze zegt: ongeveer 1 minuut. Na wat wikken en wegen ga ik overstag! Maar dan wel gefilmd, als ik dit doe moet ik er bewijs van hebben 😂. We moeten eerst betalen €75. Ik hou mn pinpas voor het apparaat en toets mn pincode in. Die mevrouw zegt dat mijn pincode niet goed is. Fuck! Wat was mijn pincode nou ook alweer 😅 Het zweet breekt me nu al uit. Paniek in mijn hoofd. Nog een keer proberen maar ik weet echt mijn pincode niet meer! We gebuiken Mike zn pinpas dan maar. Het is toch dezelfde rekening 🙄. Na betaald te hebben geef ik de kinderen nog wat instructies en terwijl Mike en ik naar de stoelen lopen zegt Jessie: niet doodgaan he! Daarop vraag ik aan Mike: wie gaat er voor onze kinderen zorgen als we er allebei niet meer zijn? Oke, geen goed moment om over de dood na te denken vlak voordat je de lucht in word geschoten. We nemen plaats in de stoelen en het filmpje gaat draaien. De stoelen gaan eerst iets naar beneden en ik dacht dat we meteen de lucht in gingen maar nee de spanning wordt nog meer opgebouwd. Er komt rook uit het apparaat en lichten gaan aan geloof ik, ik weet het niet meer precies. Het kan ook zijn dat ik nu al aan het gillen was 😂. Dan worden we omhoog geschoten met een enorme vaart! Jezus wat is dit hoog en wat gaan we hard. Ik gil alsof mijn leven ervanaf hangt en zelfs de meiden op de grond horen me. Ook hebben we allebei zweethanden. Het is afgelopen voordat we het weten. Zodra we op de grond staan kijken we met de meiden naar het filmpje. Die krijgen we direct mee op een usb stick. We zeggen nog even dat we niet op social media willen en die vrouw verteld dat ze alleen filmpjes plaatst op youtube als de mensen toestemming geven. Wij willen dat niet 😉. Wat was dit gaaf om te doen! Een aanrader als je van een beetje actie houdt. Mocht iemand het bewijs willen zien,  kom maar kijken 😂.

Hierna gaat Mike nog in een attractie met Jessie en gaan de meiden samen met papa in de botsauto's. Dan gaan we ervandoor. Bij het betalen van het parkeerkaartje vraagt Mike of ik inmiddels mijn pincode weer weet😂. Ik betaal contant dus hoef niet in mijn hoofd te graven.

Wanneer we in de auto zitten lopen er weer een aantal meiden langs die weinig verhullende kleding (kan ik het überhaupt zo noemen??) aanhebben. Mike zegt tegen Jessie: kijk Jessie, als jij ooit zo naar buiten durf te gaan dan trek ik je aan je haren terug naar binnen (bij wijze van spreken natuurlijk). Waarop Jaimy zegt: hoor je dat Jessie, papa trekt je dan aan je haren terug naar binnen,  dat is echt zielig voor Jessie want dat doet pijn 😂 . Jaimy neemt alles letterlijk...

Bij het hotel gaan we meteen naar de kamer. Wanneer we gaan slapen voelt mike zich niet lekker worden. Hopelijk valt het mee.

1. Bianca:
    12 juli 2023
    Wauw knetterleip in zo'n bal!! Wat knapppp!! Wat eng, haha mensen vallen flauw in die atractie hoor😅 ga altijd helemaal stuk.klinkt echt als een super leuke vakantie je verhaaltjes.enjoy!!
  2. Evelien:
    12 juli 2023
    Wat fijn dat het strand zo mooi was!
    Dat filmpje willen wij natuurlijk zien!!!
    Hopelijk voelt Mike ze vandaag wat beter.