Lanzarote dag 3

17 juli 2024 - Puerto del Carmen, Spanje

Vanmorgen maakte de meiden ons wakker en maakte van de gelegenheid gebruik om even bij ons te liggen. Jaimy vraagt of zij en haar zus in ons bed mogen slapen en ik en Mike dan op de slaapbank gaan slapen. Leuk geprobeerd maar dit gaan we niet doen. Jaimy verruild mij voor haar vader en Jessie komt bij mij liggen. Na een paar minuten schiet Jaimy omhoog en vraagt: 'mama is de water op?' Ik bedenk me dat Mike haar in de zeik heeft genomen en kan alleen maar lachen. Ze heeft ongetwijfeld gevraagd of we vandaag gaan zwemmen en het antwoord van Mike zal geweest zijn dat het water op is 😂.

Tijd om te ontbijten en de auto op te halen. Wanneer mike zijn slippers aantrekt komt hij erachter dat zijn slippers een aantal maten zijn gekrompen! Ze hebben sinds gistermiddag in de zon gestaan en nu pas ik ze! 

We zouden de auto om 10:30 uur ophalen maar zijn een beetje vroeg dus lopen even het strand op. Er staat een uitkijktoren waar Jaimy graag op wilt. Het uitzicht is prachtig. Ik wil natuurlijk een paar foto's maken maar dit lukt bijna niet door de wind. 

Auto ophalen en even checken waar schade zit. Kinderzitje voor Jaimy hebben ze er niet bij gedaan dus die wordt nog gebracht door een collega uit een ander filiaal. Let's talk numbers... we hebben deze auto, een seat arona, 5 dagen voor €142... zo goedkoop hebben we nog nooit een auto gehuurd. En wat een leuke wagen is dit. 

Op naar een strandje. Ik had van te voren al gekeken naar wat stranden en playa papagayo kwam naar voren als een van de mooiste stranden. Helaas is dit niet te doen voor een huurauto omdat de weg ernaartoe nogal hobbelig is. We willen geen gedoe dus slaan dit strand over. We rijden naar het centrum en daar ligt een mooi strand. Op zoek naar een parkeerplek dan. Helaas staat alles vol en is er nergens een een parkeerplek te vinden. We komen aan bij de parkeergarage van het centrum en Mike vraagt zich af of het heel duur zal zijn om te parkeren.  Ik antwoord dat het niet duurder zal zijn dan in Rotterdam centrum  en dan wagen we het erop. Parkeren en een stukje lopen naar het strand. Het zand is bloedheet. We moeten op onze slippers blijven lopen tot aan het water. We duiken er meteen in want het is heel warm. Het water is koud maar heerlijk. Jessie en Mike gaan op vissenjacht met de snorkelmaskers en Jaimy en ik dobberen wat rond. Jaimy begint ineens te huilen (gillen) en roept: mama mama! Ik kijk haar aan en zie de paniek in haar ogen. Ik pak haar hand en ze klamt zich vast aan mijn lichaam. Ik probeer haar wat te kalmeren en vraag wat er aan de hand was. Haar antwoord: IK ZAG EEN HAAI. Ik moest eigenlijk heel hard lachen maar ja moest haar ook serieus nemen... nadat ze niet meer huilde (gilde) heb ik haar uitgelegd dat het geen haai was maar de schaduw van papa en Jessie 😂. Ze was er nog niet helemaal van overtuigd en probeerde uit te leggen waarom zij er een haai in zag. Maar er was duidelijk GEEN haai.

Na dit (niet) haaien avontuur gingen we de auto halen (waarvan de parkeerkosten €3,15 waren) en terug richting het hotel om te lunchen en te zwemmen. Mike ging met Jaimy even uit de zon omdat ze onder de uitslag zat. Ze was het hier duidelijk niet mee eens. Jessie en ik gingen alvast wat bedjes aan het zwembad zoeken en zwemmen. 

Mike bracht na een half uur Jaimy naar het zwembad en ging zelf hardlopen.  Deze bikkel heeft gewoon 7 km hard gelopen! Langs de boulevard en langs het hotel waar we 6 jaar geleden ook hebben gezeten toen Jessie 3 jaar oud was. 

We hebben nog even gezwommen en toen omkleden en avondeten. Eerlijk gezegd valt het eten in het restaurant wel tegen. Waar ik meestal niet zo moeilijk ben omdat ik als vegetariër nooit zo heel veel keus heb en me meestal wel vermaak met de toetjes valt dit vies tegen. Zowel het eten als de toetjes zijn elke dag hetzelfde. Er is weinig tot geen variatie. 

Na het eten gaan we terug naar de bar waar we gister waren. Jessie en Mike willen graag de tex-mex kip schotel eten. Ze hebben daar ook een tex-mex groenten schotel en die nam ik vandaag. Dit was zoooooo lekker! Echt niet normaal! Terwijl we daar zitten maakt Jessie een tekening voor de ober van gisteren.  Hij is er blij mee en geeft haar een lolly.  Jaimy gaat denk ik ook voor een lolly want die maakt ook een tekening voor hem. Wanneer ze deze geeft krijgt ze waar ze op hoopte, een lolly. Ondertussen is de live zanger die er gisteren was ook weer aan het zingen en is het heel erg gezellig.  Mike zegt dat ik hier goed op ga. (Zelfs zonder alcohol 😜). Jessie en Jaimy gaan verder met tekenen.  Jessie heeft een meisje nagetekend die 2 tafels verderop zit. Als ze vraagt of ze de tekening zal geven aan het meisje zegt Mike: doe maar niet, dat is een beetje creepy als je mensen natekent op een terras en het dan gaat geven. Ik ga stuk 😂. Jessie was zo trots op haar tekening maar beter van niet om het te geven. Das een beetje gek. Jaimy heeft haarzelf en de ober getekend.  Bij ons in de tuin.  Hij zit in de hangstoel en zij staat ernaast. Mike zegt dat ze het zo heeft getekend dat het lijkt alsof iemand wordt opgehangen 😂. En dit klopt. Ik verschuil mezelf achter Jaimy haar tekening omdat ik heel erg moet lachen maar haar niet wil uitlachen. Ze heeft namelijk erg haar best gedaan.  

Voordat we weg gaan wil Jaimy graag dansen met deze ober zoals ze gister heeft gedaan. Hij is niet te beroerd om dat te doen ondanks dat ze het weer heel erg druk hebben. Je had haar gezicht moeten zien! Ze was helemaal onder de indruk van deze man 😂. Ze heeft zelfs 2 liedjes met hem gedanst. Voor degene die het wil zien, ik heb een filmpje 😁. Uiteindelijk wil ze nog graag zijn naam weten en deze schrijft hij op een papiertje voor haar: khalid. Jaimy is heel blij en bij het weg gaan blaast ze hem nog wat handkusjes toe. 

Onderweg naar het hotel vragen de meiden aan elkaar wat ze het leukste van vandaag vonden. Jessie vond het zwemmen leuk en Jaimy ook. Waarop Mike opgelucht zegt: zie je, ze is hem al vergeten😂. Papa kan rustig slapen vanacht. 

4 Reacties

  1. Carla:
    17 juli 2024
    🤣🤣😂😂😂gewelidig een haai wat leuk dat ze zo heerlijk grnieten
  2. Wendy:
    18 juli 2024
    ❤️🥰
  3. Rachelle:
    18 juli 2024
    Geweldig geschreven, Wen. Ik zit echt hardop te lachen hier.😂 Heerlijk. Geniet ervan!❤️
  4. Wendy:
    18 juli 2024
    😁❤️