2de dag di 04-07-2023

5 juli 2023 - Ibiza, Spanje

Vanmorgen was Jessie al om 06:00 uur wakker 😳 waarom hoor ik je denken, nou dat vraag ik mezelf ook af.  Ze moet blijven liggen tot de rest ook wakker is. Jaimy ontwaakt rond 07:15 uur en dus is het tijd om iets te gaan doen. Beetje door de koffers heen gaan en wat dingen weg leggen. Zwemkleding aan en dan ontbijten. Het vakantieseizoen lijkt hier al geopend (ondanks dat de kinderen nog 1 week naar school moeten in Nederland) want het is best druk bij het ontbijt. Wat ons opvalt is dat er overal veel (jonge) meiden lopen met vooral heel weinig aan. Niet alleen hier maar ook al op Schiphol. Bij het ontbijt vroeg Jessie aan me: mama waarom loopt dat meisje in haar onderbroek? Hahaha stiekem was ik best blij dat ze dacht dat het een onderbroek was en heb haar ook maar meteen gezegd dat ze zelf nooit zo naar buiten mag.

Daarna door naar de receptie om een nieuw armbandje te halen voor Jaimy en handdoeken voor aan het zwembad. Ook aan het zwembad is het al best druk maar we vinden een plekje met 4 ligbedden naast elkaar voor het kinderbadje.

De meiden willen direct het water in dus hoppa om 09:45 uur liggen ze in het water.

Om 10:00 uur ga ik naar de welkoms bijeenkomst van corendon. Hier hoor ik bruikbare tips en krijg een plattegrond van Ibiza. De reisleiding spreek ik aan over het busverhaal en wachten op de 2de vlucht vanuit Eindhoven. Na 2 verweren die ik beide onderuit haalde was hun verweer dat het verhuurbedrijf van de bussen de indeling maken voor de bus.  Hier geloof ik niks van maar ik laat het nu even voor wat het is want iķ  merk dat ik hier chagrijnig van word (en dat is voor niemand leuk).

Terug naar het zwembad,  het is heerlijk warm en de meiden liggen samen met Mike in het zwembad.  Jessie vraagt of ze in het diepe bad mag samen met lily en haar vader.  Dat mag, maar dan komt ze ineens huilend naar me toe; ze gleed uit  en is van de trap afgevallen dus die heeft een pijnlijke plek op haar rug. De badmeester helpt haar met het ontsmetten van de plekjes op haar rug (dit doet zeer en ze huilt) en daarna is ze good to go.

2 uur later, de meiden spelen met andere kindjes in het kinderbad.  Jessie schreeuwt: MAMA! Terwijl Jaimy huilend in het water ligt.  Ik ga ernaar toe en ze heeft een tand door haar lip. Wat er gebeurd is? De een zegt dat een jongetje met zn voet tegen haar aan kwam en de ander zegt dat ze tegen de glijbaan van het vliegtuigje aan kwam 🤷‍♀️ hoe dan ook, ook met deze kneus maar even wat halen. Ze krijgt een ijsblokje in een servetje om haar lip te koelen die toch best wat dik is.

Tijdens de lunch is Jaimy enorm aan het gapen en zegt ze dat ze moe is, Mike en Jaimy gaan daarom even naar de kamer zodat Jaimy een powernap kan doen terwijl ik en Jessie bij het zwembad blijven. Een slaapje zat er toch niet in bij Jaimy dus ze komen na een uurtje weer naar het zwembad. De meiden allebei hun uv shirt aan want het zonnetje gaat hard hier met 32 graden. De kinderen vinden het heerlijk, ze zwemmen, spelen en halen slush puppy's. Jaimy met Chloé en Jessie met Lily, dit zijn de meiden die ze op Schiphol al hadden ontmoet. Jaimy laat haar paaldans kunsten nog even zien in het kinderbadje 😂

Rond 17:30 u gaan we naar de kamer om te douchen en om te kleden. Ondanks de hele dag smeren met factor 50 is het erg hard gegaan in de meiden hun gezicht en zien ze eruit als red & lobster 🦞. Daarna avond eten en om 20:30 uur start de mini disco. Jaimy pakt hier alvast het poduim en staat in haar uppie te dansen. Wanneer de minidisco begint probeert ze zo goed mogelijk die vrouw van het animatieteam na te doen wat hilarisch is om te zien. Jessie doet natuurlijk niet meer mee met de minidisco 🙄 stel je voor... ze is al 8 jaar he! 😂

Na de minidisco start de animatie voor volwassenen,  dit vind Jessie wél heel interessant en vooral alle danspasjes die die meiden doen vind ze prachtig. Wij vinden vooral dat de muziek veeeel te hard staat! Jezus we worden nog doof hier. Tegen 22 uur houden we het voor gezien en gaan we naar de kamer. Niet lopend maar met het golfkarretje die mensen rond rijdt naar hun kamers 😁 geloof me die heuvels op naar je kamer zijn we niet voor gebouwd (ik en Jaimy dan, want Mike en Jessie doen dat met 2 vingers in hun neus 💪😂)

1. Carla:
    5 juli 2023
    Hihihi was weer een leuke dag zo te lezen op naar de 3de dag hoop zonder ongelukjes
  2. Marcel:
    5 juli 2023
    Als jullie het maar naar jullie zin hebben en de kinderen genieten is alles toch ok