4de dag donderdag 06-07-2023

7 juli 2023 - Ibiza, Spanje

Vanaf vandaag hebben we een auto 😃. Die hebben we vooraf via corendon geboekt voor 1 week zodat we de dingen kunnen doen die we vorig jaar niet hebben gedaan vanwege de hittegolf.

De meiden slapen lekker uit vandaag, tegen 9 uur worden ze pas wakker. We gaan ontbijten en bestellen bij de receptie een taxi om ons naar het autoverhuur bedrijf te brengen. Dit is ongeveer een kwartiertje rijden en kost ons €15. Hier aangekomen moet het papierwerk geregeld worden en wordt ons gevraagd of we een luxere auto willen: een audi A3 automaat voor 'slechts' €20 per dag extra. 😂 grappenmaker! Alsof het niks is🙄 . We bedanken vriendelijk en slaan het aanbod af. Daarna vraagt ze of we een extra verzekering willen afsluiten omdat we alleen de basisverzekering hebben. Huh? Dit klopt niet. We hebben een extra verzekering afgesloten met extra dekking. We leggen dit uit, vertellen wat we betaald hebben en laten de vouchers enzo zien. Volgens de 2 vrouwen die achter de balie zitten is dit niet extra dekkend en moeten we bij eventuele schade een hoop geld zelf betalen.  Godverdomme! Ze zorgt ervoor dat we gaan twijfelen aan wat we nou geboekt hebben! Ik weet namelijk zeker dat we een extra dekking hebben én extra betaald hebben juist om dit gezeik te voorkomen! Mike zoekt tussen zijn mails naar de informatie maar het lukt zo 1 2 3 niet om het te vinden,  wel een hoop andere informatie maar niet per se wat we zoeken. Ondertussen krijgen de meiden het met elkaar aan de stok en moeten we hun een aantal keer waarschuwen. Dit allemaal loopt lekker door elkaar heen en we worden lichtelijk geïrriteerd 😵‍💫. Mike vind een mail met wat er wel en niet gedekt wordt en 1 van die dames wil dit wel lezen 😂 je snapt dat dit allemaal in het Nederlands is en deze dames Spanjaarden zijn en deze dame wil dit lezen.  Veeg me op hoor 😂. Ze protesteert hier en daar maar we zijn er zeker van dat we die extra dekking hebben, dus zeggen dat het zo goed is. Hebben jullie kinderstoeltjes wordt er gevraagd: ja! Die hebben we meegenomen uit Nederland! 2 stuks mevrouw! Oke, de auto heeft schade aan de linkervoorkant verteld deze dame. Hier en hier tekenen en dan wordt de auto voorgereden. Het is een volkswagen Taigo. Nog nooit van gehoord maar dit is een leuke wagen! En automaat! Terwijl ze ons net een automaat aan wilde smeren🤦‍♀️. Even de schade checken, linksvoor check, wat schade bij de deuren... even die vriendelijke mevrouw erbij halen want dit moet ze weten voordat we de auto meenemen. Ik laat alle schade zien en vraag waarom ze dit niet weet. Pakt ze het foldertje wat ze ons binnen had gegeven en daar staat een soort liniaal in. Kijk zegt ze, en ze wijst naar de liniaal. Alles onder de 2 cm aan schade hoeft niet vermeld te worden. Oke bijzonder 🤔 maar ik meld toch nog even dat ik haar dit heb laten zien dus dat ze daar niet over gaan zeuren bij terug komst,  want ja volgens hun geen extra dekking he🤨. Mike had ondertussen al gevonden wat we zochten: de extra dekking met daarop: let op! Bij het autoverhuurbedrijf gaan ze u nog proberen een extra dekking af te laten sluiten, dit is niet nodig! Toch blij dat we bij ons standpunt zijn gebleven 😅.

Onze eerste stop is cala comte. Benieuwd naar deze baai want die schijnt mooi te zijn. Een parkeerplek vinden is even lastig maar achterin zijn nog genoeg plekken. We moeten een stukje lopen en Jaimy is het er niet mee eens, die heeft het warm en is moe en jammerig. Ze heeft pech want dit wil ik echt zien. Aangekomen bij de baai blijkt dit een naaktstrand 😂😂😂 niet echt een succes met kinderen. Het uitzicht is wel prachtig! Niet de naakte mensen, nee die zijn niet mooi, maar het water wel. Een stukje de andere kant op lopen en daar om het hoekje is het normale strand. We lopen de trap af naar beneden maar het is er bomvol! We kunnen alleen tussen de handdoeken door lopen naar het mooie water wat helder is. Geen ligplek dus en het water is van ondiep naar heel snel diep. Niets voor de kinderen dus. We lopen een klein stukje met onze voeten in het water maar besluiten al snel ergens anders heen te gaan. We moeten de trap weer op en een stukje naar de auto lopen. Jaimy is nog niet heel vrolijk (lees super chagrijnig) en huilt omdat de auto zover staat en omdat het warm is (32 graden) en omdat ik boos op haar ben (dit verzint ze maar ze vraagt er wel om 🫢)  , ze huilt om alles. Behalve om stenen, die vind ze geweldig om te zoeken en mee te nemen.

Tweede stop is Sa Caleta, dit is een baai met rood/oranje gekleurde kliffen.  Jaimy is al iets vrolijker en we kunnen dichtbij parkeren dus dat scheelt. We lopen zo het strand op, alhoewel strand... het zijn keien. En niet zo klein ook. Niet fijn om op te lopen, laat staan je handdoekje neer te leggen. We willen wel even het water in dus Mike blijft bij de spullen staan met zn voeten in het water en ik ga met Jessie en Jaimy even het water in. Het is heerlijk. Wel zout uiteraard,  waar Jaimy pas achter komt wanneer ze het in haar mond krijgt 😂. Jessie is in haar element en wil verder het water in. Dat vind ik toch een beetje spannend en mike staat ook te wachten dus Jessie lonkt naar hem en vraagt om een foto , die wordt gemaakt en dan gaan er weer vandoor. Met ook hier weer een paar stenen trouwens.

We gaan naar het hotel om wat te eten. Ik dacht dat we tot 15:30 uur konden eten maar dit is tot 14:30 uur en laten wij nou net om 14:30 uur het restaurant in lopen... meteen worden we erop gewezen dat eten niet meer mogelijk is maar dat we beneden in de snack corner terecht kunnen voor wat kleins. Na het eten zien we het animatieteam met hun mascotte Tiger op het podium staan. De meiden gaan even het podium op om te kijken en hierna zwemmen we nog wat en gaan ons daarna douchen en aankleden. We hebben om 19:00 uur gereserveerd bij tapas restaurant La Bodega in Talamanca aan het strand. Daar aangekomen is het lastig een parkeerplek vinden. Ik vraag aan een aantal mensen hoe het werkt met parkeren op straat. Parkeren bij een witte streep is gratis en blauwe streep is betaald parkeren. Nou zijn hier alleen witte strepen maar geen lege parkeerplekken... mike zet ons af bij het restaurant en gaat zelf een parkeerplek zoeken. Ik en de meiden gaan vast naar binnen en bestellen wat te drinken. Niet veel later is Mike er ook al. Binnen pak em beet 5 minuten zorgt Jaimy alweer voor animatie... ze gooit haar glas met sinaasappelsap om. ALLES is nat, haar nieuwe jurk, de tafel, de stoel,  het kussen van de stoel en de vloer🙄. De mensen van het restaurant komen direct helpen en de vloer wordt geweild. Echt geloof me als ik zeg dat het nooit saai is bij ons! Ze krijgt een nieuwe sinaasappelsap die ik vast hou bij elke slok die ze neemt. We bestellen verschillende soorten tapas en het staat snel op tafel.  Mike en ik vragen ons af of ze dat bewust doen zodat we ook snel weer weg gaan 😂. Het eten is oke en de locatie  valt ietsje tegen. Ik dacht aan het strand zodat je lekker nog even het zand in kan maar dat was het niet. We keken uit over de zee maar we zaten niet aan het strand.

We gaan er weer vandoor. Kijken of de avond hippiemarkt open is in Las Dalias. Helaas is dit zo ma en di. Nu is het donderdag dus staat ie er niet. Ik wilde ook graag langs de zout meren Sal Salines dus Mike stelt voor dat te gaan doen. Ja leuk! Binnen een half uurtje zijn we er. Tjah wat moet ik ervan zeggen? Het zijn meren... met zout.  Niet veel bijzonders eigenlijk 😂🤭. Ik hoef niet eens uit te stappen voor een foto. Snel door of terug naar het hotel eigenlijk.  Mike heeft een zijweg genomen om de zoute meren te bekijken maar dit is een behoorlijk smal weggetje met diepe kuilen erin! Echt heftig! Mike concentreert zich op de weg en zegt : als je nog eens iets leuks weet?! ☺️ we (de auto) komen er heelhuids vanaf en rijden terug naar het hotel.

Onderweg zien we de prachtige zonsondergang 😍. We stoppen nog even bij lidl voor water en cola voor op de kamer. Nu echt naar het hotel.

Jessie heeft uitlsag op haar voeten en onderbeen. Precies hetzelfde als vorig jaar toen we hier waren. Gelukkig had ik van de kinderarts al medicijnen meegekregen voor het geval dit weer zou gebeuren. Een tabletje en zalfje. Het tabeltje is ieniemienie maar toch lukt het Jessie niet om em met drinken door te slikken. In 2 stukjes breken dan maar. Ook nu raakt ze in paniek en moet ik eigenlijk lachen om haar, want echt, als je haar ziet staan... piet paniek. Ze probeert een half tabletje door te slikken maar dit komt er net zo hard weer uit. Mike neemt het over en dan lukt het haar om in ieder geval 1 half tabletje door te slikken. Tussendoor weer paniek en bijna een half uur verder lukt het 2de halve tabletje🥳😂. Morgen maar even bellen naar de kinderarts of ze Jaimy haar drankje kan nemen, want dit is hetzelfde alleen dan in tablet vorm...

1. Saroja:
    Avontuurlijke vakantie! Zeker niet saai 😂😘
  2. Wendy:
    😂😂
  3. Dominiek:
    7 juli 2023
    Hahaha jij en markten.. Er stonden dus niet eens 2 kraampjes op de markt....... 🙈
  4. Wendy:
    7 juli 2023
    Hahahahaha ja ik ben altijd op zoek naar de leukste plekjes 😂😂
  5. Carla:
    9 juli 2023