5de dag vrijdag 07-07-2023

8 juli 2023 - Ibiza, Spanje

Op de planning vandaag staat Portinatx Beach. Dit was een tip van een ander stel uit het hotel. De beelden zagen er mooi uit dus hier gaan we heen.

Voor het ontbijt nog even bellen naar de kinderarts.  Jessie mag het drankje van Jaimy nemen in plaats van haar eigen tabletjes.  Mooi! Dit scheelt een hoop frustratie zowel bij ons als bij Piet Paniek.

Dan ontbijten en vertrekken.  Het is 45 minuten rijden en de meiden doen het goed op de achterbank. Dit keer geen ruzie of gezeur op een uitzondering na. Bij Portinatx beach kunnen we gratis parkeren, wel boven aan de heuvel. Naar beneden is niet zo erg,  maar terug... dat is een zorg voor straks. Aangekomen bij het strand nemen we één bedje en parasol voor de spullen. Kosten €16. Het strand is prachtig! Mooi zand en helder water. We kijken zo naar de bodem. Wat betekent dat we ook een hoop vissen zien zwemmen. Voorheen rende ik direct het water uit maar nu niet. Ik vind het prachtig, net zoals Mike, Jessie en Jaimy. Jessie heeft haar duikbril mee het water in en probeert zo de visjes te bekijken maar omdat ze de snorkel niet in heeft kan ze niet ademen en dus niet lang onder water blijven. Mike overtuigd haar ervan om het snorkelmasker te proberen. Met enige tegenzin (uiteraard) probeert ze het snorkelmasker. Ze moet even wennen maar wat blijkt,  ze vind dit heel erg leuk! En de visjes vind ze fantastisch om te zien. Mijn beurt om het snorkelmasker te proberen. Wat is dit gaaf! Ik word hier blij van. Jaimy probeert het ook en vind het ook leuk. Dan wil Jessie het snorkelmasker weer op en wil em niet meer delen 😂 toch maar goed dat we em mochten lenen, Bianca bedankt ☺️. Mike wil ook nog onder water kijken en daarna ik. Het is zo geweldig om over die visjes te zwemmen. Ik vind dit veel leuker dan verwacht. Een vrouw en 2 meisjes gaan het water in met brood om de vissen te voeren. De vissen zijn ze duidelijk dankbaar want er komen werkelijk veel op af! Jessie en ik kijken om de beurt met het snorkelmasker, dit is mooi om te zien 😀. Dit is een prachtige plek om te suppen. Helaas heb ik die niet bij me. We hadden gezien dat er een decathlon op Ibiza zit en Mike stelt voor om hier een sub te kopen en dan bij thuis komst onze sub die we in Nederland al hadden gekocht terug te brengen. Dit klinkt aantrekkelijk! En ik twijfel...maar ja dan moeten we nog meer mee terug naar huis nemen 😂. Hoewel het hier prachtig is staan Mike en ik te verknetteren. En niet te zuinig ook. De meiden hebben hun uv shirt aan maar Mike en Ik hebben die niet.  Na ongeveer 1,5 uur gaan we er weer vandoor. Gelukkig kunnen we het zoute water van ons af spoelen bij een douche. Thuis heb ik een 'life hack' gezien voor het zand: babypoeder / talkpoeder op je voeten strooien en het zand veeg je zo weg. Ik haat zand tussen mijn tenen dus dit wilde ik proberen. Jaja ik heb hier babypoeder voor meegnomen naar het strand. Het ergste zand weg vegen, dan babypoeder erop strooien en dit eraf vegen. Werkt het? Ja! Het werkt!  😂 Mooi! In mijn strandtas zit voortaan babypoeder!

Onderweg naar de auto stoppen we bij een souvenirswinkel. Ik koop een  leuke hanger voor in de tuin,  Jessie armbandjes en Jaimy haarklemmen met een bloem net zoals Moana heeft. Dan gaan we de heuvel op naar boven. Geloof me als ik zeg dat het heel steil is. Mike en Jessie lopen voorop en Jaimy en ik lopen achter. Mike stelt voor dat ik met de kinderen blijf staan en dat hij de auto haalt. Nu zijn we al onderweg naar boven dus lopen we gewoon door. De afstand tussen ons wordt steeds groter 😂 jezus wat is dit erg! Waar Mike en Jessie met alle gemak naar boven lijken te lopen, kreunen en puffen ik en Jaimy bij elke stap die we zetten🥵 . Eindelijk zijn we bij de auto , waar Mike en Jessie op ons staan te wachten 😂. Lekker in de auto met airco aan, dat hebben we verdiend! We gaan terug naar het hotel om te lunchen. Jaimy begint met hoesten ... dit kan betekenen dat ze last heeft van haar lichte astma of haar amandelen.

De kinderen wilde na de lunch liever gaan zwemmen dan nog ergens heen rijden dus het wordt zwemmen bij het hotel. Ook geen straf. De meiden zijn lekker aan het zwemmen en spelen met Lily en Chloé.  Jaimy valt op de grindtegels en iedereen aan het zwembad kan haar horen. Troosten en nog even zwemmen en slush puppy's drinken. Het is 17 uur en we besluiten naar de kamer te gaan, dan op de valreep maakt Jaimy weer een smak 🫣 een schaafwond op haar knie en grote teen. Weer kan iedereen haar horen en nu snap ik het. Arm kind. Het hoesten wordt er ook niet beter op.

Op de kamer geeft Mike haar de pufjes. Kijken of dit helpt. We gaan douchen, kleden ons aan, bellen nog even met het thuisfront en gaan dan avondeten.

Jaimy hoest heel het restaurant bij elkaar, het puffen heeft niet geholpen dus het zijn haar amandelen...

Om 20:30 uur gaan we naar de minidisco.  Jaimy en Chloé staan alweer op het podium terwijl Jessie en Lily in de arcade zijn. Af en toe komen ze spieken bij de minidisco en op het laatst dansen ze een dansje mee. We drinken nog wat met de ouders van Lily en Chloé en dan ziet Jessie iemand met een pizza doos. Jessie zou ook wel een pizza lusten dus gaan we kijken waar we die kunnen halen. Op het resort zit een snack corner waar niet alle dingen binnen het all in concept vallen , zoals ook deze pizza. Een pizza Margarita van €10 wordt het want Jessie eet alleen pizza Margarita. We nemen de pizza mee naar buiten bij het poduim en Jessie eet wel 2 stuks! De rest eten wij op. Jaimy is inmiddels op Mike zn schoot gekropen en voelt warm aan. Tijd om naar de kamer te gaan.

Op de kamer doe ik Jaimy temperaturen en helaas heeft ze 38,8°C koorts. Die verdomde amandelen! Ze heeft een afspraak staan bij de kno arts na de vakantie, dus hopelijk worden ze eruit gehaald. Gelukkig was ik voorbereid op zieke kinderen en hier spullen voor meegenomen. Zetpillen dat dan weer wel, maar Jaimy wil een kauwtablet van paractemol.  Die heb ik dan weer niet. Nu maar even een zetpil doen en morgen op zoek naar een apotheek voor pcm kauwtabletten...