7e dag

5 oktober 2016 - Manhattan Beach, California, Verenigde Staten

Hallo,

Vanmorgen bij wakker worden meteen naar mn vader gebeld in Nl, hij gaat bellen met expedia om te kijken of we 2 dagen eerder kunnen uitchecken. Mijn vader heeft het geregeld. We kunnen uitchecken en krijgen 2 dagen geld terug wat al betaald is! Yes, Thank you pap! Nu uitchecken en noodgedwongen naar starbucks voor de wifi haha. Als we daar zijn dan moeten we natuurlijk wel wat bestellen.... heel vervelend haha. We vinden een hotel in de wijk Inglewood. Het ziet er leuk uit met wat winkels en bars. Zo dat is geregeld, nu iets leuks doen. We gaan eerst langs Walmart om wat eten voor Jessie te halen. Het eten is hier best lastig voor haar, want alles wordt gemaakt en gebakken in boter. Onderweg zien we een brandweerkazerne. Hier stoppen we even zodat Mike een praatje kan maken. Wat zijn deze brandweermannen ook weer vriendelijk zeg. Brandweerman Bill verteld dat de vlag half stok hangt omdat er een collega is omgekomen bij het blussen van een brand, een week geleden. Ook is er een week eerder een politieagent omgekomen tijdens zijn werk. Hij verteld dat ze hier dan met een zwarte band om werken. We hebben het over van alles en nog wat. Ook over waar we verblijven. Hij zegt: Inglewood, you don't wanna go there. We hebben al geboekt dus het is niet anders. We maken nog wat foto's en gaan daarna verder. We rijden naar Huntington Beach. Onderweg zien we op elke lantaarnpaal 2 foto's met daarop: hometown hero's, eronder staat wat voor functie ze hebben. Op veel plekken laat Amerika zien trots te zijn op hun helden. Ook in Walmart hangt op een muur, foto's van omgekomen soldaten. Aangekomen bij het strand betalen we $4,5 voor 3 uur parkeren. Er zijn hier best wat zwervers, maar het strand is mooi. Jessie heeft na haar ervaring van gister, de golven getrotseerd op Huntington Beach! Ze vond de golven nu leuk en wilde niet meer uit het water ondanks dat ze bibberde van de kou en blauwe lippen kreeg. Mike en ik hebben de golven ook getrotseerd. Jeetje wat zijn de golven hoog en hard. Ze gooien je omver en sleuren je zo mee het water in. Zodra ik omver wordt gegooid en kopje onder ga ben ik dr meteen klaar mee. Ik blijf wel met Jessie pootje baden aan het begin van het strand haha. Mike is niet zo'n chicken als ik en die gaat er wel nog een keer in. Ook hij gaat nu kopje onder, maar blijft nog wel even in het water. Na het waterpret spoelen we ons af bij de openbare douches en kleden ons om tussen de deuren van de auto hahahah. Je moet wat als je nog een rondje wilt lopen en je niet in de vieze openbare wc's wil omkleden. We lopen nog een rondje op de pier. Het ziet er een beetje hetzelfde uit als de pier op Scheveningen, alleen zijn hier strandwachten aanwezig en vliegt de helikopter steeds boven het water. Wat leuk is om te zien, zijn de surfers in het water. Op de pier leek het Jessie nog even leuk om te gaan huppelen. Totdat ze valt. Bovenop dr mond. Tand door dr lip en lichte schaafwonden op dr neus. Tranen gedroogd en op naar de auto. Aangekomen gekomen bij het hotel, ziet het er aan de buitenkant niet zo fraai uit. Ik ga inchecken en op de binnenplaats lijkt het wel gezellig te zijn met wat barretjes om het zwembad. Dan doen we de kamerdeur open.... Fucking Hell! Brandweerman Bill heeft niets gelogen. You don't wanna go there! Nee inderdaad. Het ruikt muf, is smerig, vies, viezer, viest. Weet niet of 'viest' een bestaand woord is, maar geloof me, het is er behoorlijk ranzig. Ik wil niets aanraken. Ondertussen zoek ik contact met de nicht van een vriendin uit Nederland. Zij woont hier in Los Angeles. Ik vraag haar of ze weet in welke wijk we wel moeten zitten... Ze verteld me over Airbnb en gaat rondvragen of iemand iets te huur heeft voor ons. Helaas gaat het deze avond niet lukken dus zitten we vast aan het hotel wat we nu hebben. We gaan even eten bij Denny's. Bij terugkomst wil ik gaan douchen. Mike springt op en maakt een beestje dood dat op de muur loopt. Een kakkerlak zegt hij. WTF!!! NEE! GATVER! Ik loop de badkamer in en zie daar nog 1 lopen! Ieuw! Kan het nog erger?!?!? Ik zeg tegen Mike: 'we gaan!'. Zonder na te denken pakken we Jessie op en sleuren onze spullen de kamer uit. Bij de receptie maak ik duidelijk dat ik hier niet blij mee ben en wil mijn geld terug! Uiteraard is er nu niemand van de afdeling administratie dus moet morgen tussen 07:30 en 17:00 uur maar even bellen. Uhu dat geld zie ik dus nooit meer terug. Op dit moment kan het me niets schelen. Ik wil hier weg! NU!
Mike heeft Jessie en de spullen ingeladen. Op de parkeerplaats spreekt hij een man die ook al klachten had gehoord van andere reizigers. Hij heeft nog wel een tip voor een ander hotel. Als we gaan rijden, zien we een politieauto staan bij een benzinepomp. Mike verteld ons verhaal en vraagt welke wijken goed aangeschreven staan. De agent zegt: ' If you're in for drugs and hookers then you are at the right place'. Hell no! Hij zegt dat alles aan de westkant van de snelweg goed is. We hebben geen wifi dus stoppen bij een paar hotels waar ik naar binnen loop om te vragen of ze nog een kamer vrij hebben. Niks, noppes, nada. Dit schiet niet op! Het is inmiddels bijna 22 uur. We besluiten bij een starbucks te stoppen om via internet een hotel met een vrije kamer te zoeken. Net op tijd! Ik loop hier naar binnen om 21:58 uur en ze sluiten om 22:00 uur. Ze zijn zo vriendelijk om me nog 1 koffie (white chocolat mocca met 1 shot espresso) te verkopen. Ik zet in alle haast mijn wifi aan en zoek meteen naar een hotel. Ik heb er 1 gevonden, meteen boeken en er naar toe rijden. Het ligt in een goede wijk, vlakbij het strand. Manhattan Beach en kost ons €93 voor 1 nacht. Daar aangekomen zijn we alledrie doodop! Dit ziet er een stuk beter uit. Morgen wacht ons weer een nieuwe zoektocht naar een ander hotel. Eerst maar even slapen....

1. Marcel:
    5 oktober 2016
    De duitsers zitten dus overal op de aardbol. En nu kan je heel goed de goede en slechte wijken van een stad zien kwaa hygiëne. Nou mogen de rest van de hotels betere hotels zijn zodat de rest van de vakantie beter verloopt. En geef Jessie maar een flinke zoen namens ons. Xxxxx. Ps ik wordt gek van je moeder omdat ze jullie niet ziet en Jessie vast kan houden.
  2. Evelien:
    5 oktober 2016
    Jemig wat balen dat die hotels allemaal zo slecht zijn!!!
    Hopelijk kunnen jullie nu met de tips wel de goede hotels vinden!
  3. Yvonne:
    5 oktober 2016
    Wat vies al die hotels. Hopenlijk gaat het nu wat beter. Is helemaal niets om de hele avond op zoek te gaan naar hotels. Ben weer benieuwd naar alle foto' s. van ons
  4. Jeanine:
    7 oktober 2016
    Super leuk al jullie avonturen te lezen! Jammer dat de kamer zo vies en slecht was :(
  5. Tim en Jell:
    10 oktober 2016
    Owhnee we zeiden het nog! Download anders de app choice hotels. Vervolgens kan je comfort suites kiezen en sleep inn was ook ok. En Clarion is echt superluxe. Na twee overnachtingen heb je er 1 gratis. Het duurt alleen even voordat je je punten heb maar wij hebben daarmee een week gratis geslapen.