8ste dag

6 oktober 2016 - Manhattan Beach, California, Verenigde Staten

Hello,

Voordat we gister zijn gaan slapen eerst even met mijn vader in NL gebeld. Ons verschrikkelijke verhaal verteld en gevraagd of hij weer met expedia wilt bellen. In NL is het al ochtend... Daarna gaan slapen en vanmorgen eerst naar een hotel gezocht. Dit vinden we lastig want met wat we hebben meegemaakt, weet je blijkbaar nooit wat je kan verwachten. Op een lege maag worden we wat kribbig, dus we stoppen even met zoeken en gaan ontbijten. Yeah! Ze hebben hier een normaal ontbijt! Met croissants en bagels. Oke, ik ga het eerlijk toegeven: elke dag muffins als ontbijt is ook niet alles. Sterker nog die muffins ben ik ff zat. Nu een lekker croissantje met jam en bagel met roomkaas heerlijk. Hierna weer verder zoeken. We vinden niets... Er is genoeg beschikbaar, maar durven niets te boeken. Patricia, de nicht van onze vriendin had nog niets gehoord van haar vriend en we moeten om 11 uur uitchecken, dus we besluiten om nog 1 nacht in dit hotel te blijven. Hier is het oke, het bed is goed, de badkamer is goed en het ontbijt is goed. Het is geen nieuw staat, dat ook weer niet... het behang komt van de muren af, maar er zitten geen kakkerlakken dus dat is sowieso al een pluspunt! Hotel is geboekt en bij de receptie krijg ik te horen dat we wel naar een andere kamer moeten. Gisteravond kregen we een upgrade naar 2 kingsize bedden omdat ze geen babybed beschikbaar hadden. Nu is er wel 1 beschikbaar dus moeten we naar een kamer met 1 kingsize bed. Spullen pakken en verhuizen maar. In deze kamer staat een supergroot bubbelbad! Ziet er erg leuk uit. En er is ook gewoon een badkamer met bad. Deze kamer ziet er wel meer vervallen uit... het tapijt is aan vervanging toe want het rafelt overal, 2 tegels om het bad zijn gescheurd en liggen los, beschermkap van de lamp bij de wastafel is kapot en voor de helft afgebroken, ventilator kapje in de badkamer zit er niet meer op waardoor je zo naar het vervuilde plafond kijk, stopcontact mist het beschermkapje en ook hier komt het behang van de muren af. Het is echt muggenziften, maar zie nu ineens alles wat niet goed is. We hebben van de week veel beter gezeten voor minder centen... dollars eigenlijk haha.
Net als het hotel is geboekt krijgt ik bericht van Patricia; een vriend die in een hotel werkt kan voor ons een hotelovernachting regelen voor een hele leuke prijs $59 i.p.v. $170. Wat zijn we hier blij mee! Vraag of we er morgen gebruik van mogen maken omdat we net een nacht hebben bijgeboekt. Ik krijg 2 opties: Ik krijg een email waarmee ik kan inchecken maar dan moet ik zeggen dat ik zijn vrouw ben of ik ontmoet hem zo in de lobby van het hotel zodat hij ons kan inchecken. We kiezen voor de 2e optie. Ik heet al mevrouw Mikkers en wil dat graag zo laten. Ik ontmoet deze man in de lobby van het hotel. Jessie ligt te slapen in de auto dus Mike blijft zitten. De man heet Raciel en verteld me dat het alleen een actie is waar hij gebruik van mag maken voor familie zoals zijn vrouw of kinderen. Oke ik ben al getrouwd maar in de lobby van het hotel hoor ik ineens dat ik blijkbaar zijn vrouw ben.... huh ik had toch voor de andere optie gekozen? Liegen ben ik niet goed in. Dan krijg ik een rode kop en denk ik: ooh ze ziet het, ze ziet dat ik lieg! Haha maar goed, zolang ik niets hoef te zeggen en hij het woord doet komt het goed. Een vrouw bij de receptie doet het inchecken en nu komt het. Ze vraagt legitimatie en creditcard. Op mijn paspoort staat mijn meisjesnaam en op de creditcard staat Mike zn naam. De man die dit boekt voor ons heet Gomez van zijn achternaam. De vrouw bij de recpetie is in de war en dat snap ik. Fucking hell ik ben ook in de war. Ze vraagt wiens creditcard dit is en ik zeg de mijne. Ik kan moeilijk zeggen dat dit de creditcard van mijn man is. Ik voel dat ik een beetje in paniek raak en kijk Raciel aan. Hij kijkt naar de receptioniste en zegt: 'it's oke'. Ze gaat verder met inchecken en dan krijgen we de kamer sleutels. Waarom nu al dan we hebben ze pas morgen nodig? Het zal wel goed zijn. We hebben 2 nachten geboekt voor $59 per nacht. Raciel moet nog wat uitprinten en verteld me dan dat we er vanaf vanavond inzitten tot vrijdag. Nee! Ik vertel hem dat we vanavond al een kamer hebben in het hotel waar we al zaten. Ooh no zegt hij. Er is een miscommunicatie geweest tussen hem en Patricia. Balen. Nu moeten we 3 nachten betalen. Raciel gaat via zijn baas proberen te regelen om het geld van vanavond terug te krijgen. Hopen dat het lukt. Dit is geregeld, nu op naar het het strand van Long Beach. Daar aangekomen zien we geen strand maar een soort van pier met allemaal winkels. We wilde naar het strand maar dit is ook leuk. We betalen $4,5 voor 2 uur parkeren. Op de pier zitten leuke winkels. Het is er erg duur. Mike heeft een ijshoorn met 1 grote bol ijs en dat kost $6,5! Ik en Jessie nemen een slush puppy (small) voor $3,35. Jessie schrikt van een duif die hard weg vliegt en als we even later gaan zitten, komen er allemaal duiven aan. Ze vind ze niet zo leuk meer en zegt steeds ' nee gogel' waarmee ze bedoelt dat de vogel moet opzouten. De hele weg loopt ze 'nee gogel'. We lopen langs een chocolade winkel oooh dit ziet er goed uit en het ruikt zoooo lekker. Ik MOET naar binnen. De chocolade stukken in de etalage roepen me; 'Wendy hier ben ik, koop mij'. Dit ziet er goed uit! Loop een rondje en zie de prijzen. OMG! Dit is niet normaal zo duur. Voor de deur van de chocolade winkel zit een enorme beer. Jessie stopt en wordt helemaal gelukkig haha. Ze kroelt met de beer en geeft hem kusjes. Als we dr hebben los getrokken lopen we nog even een rondje en gaan dan weer naar de auto. Als we een stukje rijden dan zien we ineens het strand waar we naar op zoek waren..... Jammer joh het is al etenstijd dus we gaan op zoek naar een eettent. Onderweg stoppen we bij Carl's jr. Ik vraag of ze een vegetarische burger hebben. De vrouw zegt: 'yes with vegetables'. Mooi! Die moet ik hebben. Als we onze bestelling krijgen, heb ik een broodje met sla. Huh waar is mijn Burger? Mike zegt: 'dat zei ze toch? vegetables ' . Ja dat hoorde ik ook ja maar ik vroeg om een groenteburger en geen broodje sla. Goed, als we dit op hebben gaan we naar LA gunclub. Dit is een schietvereniging waar je mag schieten en keuze heb uit veel wapens. Daar aangekomen wacht Mike een teleurstelling. Je moet met zn tweeën zijn om te mogen schieten. Dat is de wet verteld de man. We hebben Jessie en bovendien was ik niet van plan te gaan schieten dus we vertrekken weer. Ik vraag aan Patricia of zij iemand kent die geïnteresseerd is in schieten zodat diegene met Mike mee kan. Haar zoon wil wel mee dus gaan ze van de week samen. Nu naar het hotel en lekker slapen.