9e dag

8 oktober 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo,

Vanmorgen om 08:00 uur starten werklui bij ons voor de deur. Ze gaan de binnenplaats verbouwen blijkbaar, wat ook wel nodig is. Erg fijn is die pokkeherrie niet maar goed, ik ben nog aan het bijkomen van die vieze kakkerlakken dus deze herrie kan ermee door. We maken eerst nog even gebruik van de jacuzzi, zou zonde zijn om dat niet te doen haha. Hierna spullen inpakken en nog even snel een ontbijtje mee pakken. Er stonden deze ochtend muffins bij. Toch maar wat gepakt, heb al 1 dag geen muffin op bij het ontbijt hahaha. We gaan naar Target, dat is een supermarkt met van alles en nog wat. Hier heb ik een tas, mascara en 3 paar schoenen gekocht. Mike een sportbroekje en Jessie wat speelgoed. Bij de uitgang nog even een Starbucks gehaald. Alles behalve boodschappen dus haha. Nu op weg naar het politiebureau in El Segundo, kijken of Mike nog een badge kan ruilen. Bij binnenkomst op het politiebureau zie je meteen het respect wat er heerst. Overal staan gewonnen prijzen. Er hangen foto's met namen en datum met eronder : killed in the line of duty. De agent die ons te woord staat is super vriendelijk en Mike krijgt een badge. Nu gaan we naar het hotel om onze spullen af te gooien. Het is een super mooi hotel met een hele nette kamer. Hierna gaan we naar Venice Beach. Hier betalen we $6 om te kunnen parkeren. We worden meteen aangesproken door wat lokale bevolking om een cd te kopen. We zeggen dat we alleen de creditcard hebben en geen contant geld. De man zegt: 'show us some love, man'. Haha. Nadat we kunnen doorlopen zien we muscle beach staan. Dit is de plek van de bodybuilders die vroeger groot waren zoals Arnold Schwarzenegger. Nu lopen er een paar oude gasten rond die nog wat oefeningen doen. We lopen verder en zien strand politie en bikers. We maken even een praatje met ze en ook hier krijgt Mike een badge! We doen nog een rondje Venice Beach maar het valt heel erg tegen. We vinden het hier niet leuk. Ik denk dat van alle mensen die er rond lopen 1/3 zwerver, 1/3 lokale bevolking en 1/3 toerist is. We zien heeeel veel zwervers. We besluiten om te gaan en rijden door naar Santa Monica Pier. Het ligt er een paar minuten vandaan en wat is het hier leuk! Een pier met kermis. Duur, dat wel. 1 attractie kost $8. We lopen een rondje en eten wat. Ook het eten is hier heel duur. $38 voor 1 kindermenu, 1 groenteburgermenu (ja kreeg nu wel een groenteburger!), 1 patat met chili en 1 hotdog met chili. Ter vergelijking: dit zou bij bijvoorbeeld een McDonald's de helft minder kosten. Ook in Amerika hebben ze de dollars rond gemaakt zodat het kan rollen haha. Na het eten willen we de Hollywood letters bekijken. Ik stel de navigatie in en er staat een uur vertraging. Fucking hell! Laat maar zitten. We gaan lekker naar het hotel. We zijn er in middels achter dat het verkeer hier in LA bizar druk is. Het maakt niet uit hoelaat je de weg op gaat. Het is altijd druk en er staat altijd file! Mike zou wel willen verhuizen naar Amerika Hij heeft het er elke dag over. Bij ons hotel hangt een banner van de poltie dat ze mensen zoeken.... wie weet... En no worries, voor de thuisblijvers heeft hij ook al banen bedacht die ze hier kunnen uitoefenen haha

1. Yvonne:
    8 oktober 2016
    Mike moet vooral lezen " killed in the line of duty" dan beseft hij ook dat het hier toch echt beter is. En we kunnen moeilijk allemaal daarheen verhuizen dus jullie moeten maar lekker hier blijven haha. Ben benieuwd naar LA. X xx
  2. Daisy krukkert:
    8 oktober 2016
    Wat mogen wij voor baan in de usa beoefenen? Koffers zijn zo gepakt haha. Veel plezier maar weer.