10e dag

8 oktober 2016 - El Segundo, California, Verenigde Staten

Goedenavond voor jullie,

In de ochtend even lekker rustig aan gedaan en in de middag pas op pad gegaan. We zijn naar de Los Angeles Police Department gereden om een badge te ruilen en eigenlijk met de hoop dat Mike een dienst mee mag draaien zoals dat in Nederland ook mag. Het zit midden in het centrum van LA waar het verkeer super druk is. We parkeren de auto voor $8 bij een public parking en moeten dan nog een stuk terug lopen. We lopen en lopen en lopen.... waar is het politiebureau nou gebleven? We zijn erlangs gereden. Het is een enorm gebouw dus ervoorbij lopen kan niet. De straten lopen hier steil naar boven dus ik voel mijn benen al. Het is ook boedheet, 32 graden! We lopen nog meer. Mike is er klaar mee en wil terug naar de auto. Hell no, we hebben fucking $8 betaald om te kunnen parkeren dus nu gaan we naar dat politiebureau ook! We kijken op wat borden en we komen erachter dat we in de verkeerde straat lopen... super stom! We lopen terug en ja hoor, het politiebureau staat nog op precies dezelfde plek als waar die stond toen we er voorbij reden met de auto. Daar aangekomen staan er allemaal busjes van het nieuws. Ook staan er teksten op de grond geschreven met krijt. De teksten zijn duidelijk afkomstig van de beweging Black Lives Matter. Iedereen is al aan het opruimen, dus wij merken niets van een demonstratie. Het politiebureau is enorm. We gaan naar binnen en krijgen te horen dat ze hier alleen de administratie doen. Er zijn dus geen badges beschikbaar om te ruilen. We krijgen een kaart met de naam erop van een agent op een ander politiebureau. Als ik vraag waarom er allemaal nieuwszenders voor de deur staan zegt de agent:' yesterday some 17 year old knucklehead shoot a police officer in the head, he died.' Wat? OMG! Een 17 jarige jongen die een agent doodschiet?! Hier moeten ze dus uitkijken dat ze niet worden doodgeschoten door een tiener. Dit kan je je toch niet voorstellen? Ik niet in ieder geval. Overal kippenvel hebben we. De agent geeft ons als tip dat we naar City Hall gaan want daar heb je uitzicht over heel de stad. Met het bizarre verhaal nog in ons achterhoofd gaan we toch wel ietswat beduusd het bureau uit. We lopen naar City Hall en staan dan voor de werknemers ingang. We zijn geen werknemers dus zoeken naar een andere ingang. We lopen en lopen en uiteindelijk hebben we de juiste entree. Bij binnenkomst moeten we door een metaaldetector. Ook de tas gaat onder de scanner. We zijn veilig en mogen naar de volgende balie. Daar staat een man die ons een sticker geeft met 'visitor' erop. De man vraagt aan Mike of hij een agent is. Hoe weet hij dat?? Hij zegt: ' saw your bracelet and watch so I figured that must be a cop.' Mike draagt een politie armband en een g-shock horloge. Hoe grappig is dit. We gaan naar boven, de 27ste verdieping. Het uitzicht is heel mooi. Had dit niet willen missen. Nu door naar het andere bureau. We rijden door een wijk heen waar allemaal zwervers wonen. Het is heeeeel bizar hier. Zelfs het politiebureau ziet eruit alsof het bewoond wordt door zwervers. We zijn er voor niets heen gereden. De agent wiens naam op het kaartje staat heeft vakantie , als we morgen terug komen dan is iemand anders aanwezig die spullen ruilt met agenten uit andere landen. Voor de mensen thuis hebben we wat foto's gemaakt van de straat hier. Als je het politiebureau uitloopt is dit wat je ziet. Zwervers domineren hier de straten. Hele kampen met tenten staan er. We rijden naar de Santa Monica Pier. We hebben om 18:00 uur afgesproken met Patricia. Ze is wat later dus wij maken nog even een rondje en zien de prachtige zonsondergang. We spreken af bij casa Martin, dit is een Mexicaans restaurant. Daar aangekomen zien we eindelijk de vrouw die ons zo goed heeft geholpen! We krijgen meteen een omhelzing van haar. Wat gaan zitten en worden voorgesteld aan één van de eigenaren. Patricia verteld dat het restaurant van 3 broers is en dat ze bevriend is met hun. We bestellen wat te drinken en Patricia vraagt of ik een margarita wil. Ik was niet van plan te drinken en dan trekt ze een pruillip. Als ik zeg dat ik 1 margarita neem, gaat ze lachen en geeft me een high five haha. Op nuchtere maag voel ik die margarita wel aankomen hoor. Het eten is er heerlijk! We nemen na het eten allebei nog 1 halve margarita en krijgen van de eigenaar een tequila. Na het eten neemt Patricia ons mee naar een vriendin van haar. Daar aangekomen krijgt Jessie een kat in haar armen gedrukt. Jessie beland in de 7e hemel! Ze glundert helemaal en houdt de kat goed vast. Het is alsof ze echt met elkaar kroelen, de kat heeft zijn pootjes over haar schouders. Super leuk. De vriendin vraagt of we wat te drinken willen. Doe maar cola alsjeblieft. Jammer joh, we hebben keus uit rode wijn, corona of water haha. Dan maar een water. Na een tijdje zegt Mike dat ik al dronken ben van die 2 margarita en 1 tequila. Ik spreek dit uiteraard tegen en Patricia helpt me hierbij. Ze zegt: ' No officer, we only had 1,5 margarita and the tequila was on the house so that doesn't count.' Hahaha ik ga stuk met deze vrouw. Hoe gezellig het ook is, we gaan terug naar het hotel want het wordt al laat. Jessie dacht blijkbaar dat Patricia met ons mee zou gaan haha in de auto zegt Jessie steeds: 'ticia, ticia, ticia.'
Het was een leuke dag!

1. Yvonne:
    8 oktober 2016
    Erg al die zwervers. Wat weer leuke foto's van jullie drieën
  2. Big Daddy:
    8 oktober 2016
    Kolere het is alleen maar vreten en zuipen daar in the USA.
  3. Veronica:
    9 oktober 2016
    Yesss Queen haha zie Patricia der pruillip al voor me het zit gewoon in de fam. Lopez