6e dag

4 oktober 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo hardwerkende mensen thuis,

Vanmorgen een route uitgestippeld naar Los Angeles. The city of Angels. Hierna ontbeten, ja uiteraard met mini mifffins en cinnamon rolls. Het staat er, dus zou jammer zijn om het te laten staan hahaha. In de auto gesprongen, tanken en de weg op. We rijden langs starbucks... het is moeilijk de verleiding te weerstaan, dus toch maar even stoppen om een koffie te halen. Nou ja koffie... een white chocolat mocca coffee met maar 1 shot espresso anders proef ik teveel koffie haha. Het smaakt nu dus eigenlijk meer naar warme chocolade melk, precies zoals ik em het lekkerste vind. De man die me hielp moet aan het einde van zijn werkdag wel pijn in zijn kaken hebben. Op zijn gezicht staat een lach van oor tot oor en hij is vriendelijk, heel vriendelijk, misschien zelfs overdreven vriendelijk. Iedereen hier is vriendelijk trouwens. Als je ergens binnenkomt dan zegt iedereen: 'Hello, how are you doing?' Nou weet ik niet of ze echt willen weten hoe het met me gaat of dat het gewoon standaard vriendelijkheid is. Wij zijn dat niet gewend in Nederland. Als je bij ons iemand zomaar gedag zegt, dan krijg terug: 'wat praat je tegen mij?!' Dus haal het niet in je hoofd om aan iemand te vragen hoe het met ze gaat.
Oke na mn bestelling, ja we waren bij starbucks gebleven, gaan we richting Laguna Beach. Het is zondag, maar het is enorm druk op de weg.
Vlakbij het strand vinden we een parkeergarage. De maximum parkeertijd is 3 uur en hier betalen we $6 voor. Het strand ziet er super mooi uit. We gaan even met onze voeten in het water staan. De golven zijn zo hard dat Jessie omver wordt gegooid. Ze schrikt ervan en wil niet meer het water in. We lopen nog even naar de andere kant van het strand en gaan dan terug. Onderweg komt er een ander kindje met een zandspeelsetje naar Jessie toe om samen te spelen. Heel lief. Hierna gaan we naar het hotel. We logeren 3 nachten bij GuestHouse Inn & Suites Pico Riviera voor €190. Spullen uitladen, Jessie eten geven en dan zelf eten halen. We komen uit bij Domino's. De vrouw achter de toonbank vraagt of we interesse hebben in een large pizza voor $7,99. Hell yeah! Ik moet $17,56 afrekenen. Uhm 2 pizza's zijn dan toch $15,98?? Godverdomme ik vergeet steeds die belasting! Ben hier nu bijna 1 week en vergeet steeds dat alle prijzen zonder belasting worden genoemd. Het enige waar geen belasting over betaald hoeft te worden is benzine. De pizza eten we op in de hotelkamer. Wauw de pizza is heerlijk! Je zou zeggen domino's is domino's, maar nee, deze is niet zoals in Nederland. De pizza is goed gevuld en er zit heel veel kaas op. Als ik een stuk pizza pak dan zie je allemaal kaas strengen zoals je ziet in de reclame hahaha. Hier word ik vrolijk van.
Als we na het eten even tv kijken zie ik ineens een vliegje. Ik zet de zaklamp op mn telefoon aan en ineens valt het me op dat de kamer best vies is... de muren zijn vies, in het putje van het bad zitten allemaal haren, het beddengoed is gescheurd en dan zie ik Jessie dr voetjes, die zijn zwart aan de onderkant. Ze heeft sinds we terug zijn van pizza halen op dr blote voeten gelopen. Dat is nu ongeveer 15 minuten. Gatver! Ik maak foto's en loop naar de receptie om te zeggen dat we maar 1 nacht willen blijven, aangezien het nu al avond is heeft het geen zin meer om te zoeken naar een ander hotel. De vrouw bij de receptie zegt dat ze het vervelend vindt en kijkt of we de 2 nachten kunnen annuleren. Omdat we via expedia hebben geboekt moet ik contact opnemen met expedia. In Nederland is het midden in de nacht dus kan niet bellen. Ik besluit om te bellen met expedia in Amerika. Ben 50 minuten verder en ben er niets mee opgeschoten. Heb via de nederlandse site geboekt, dus hun kunnen niets voor me doen. Wil niet weten wat mn telefoonrekening is...
Morgenochtend meteen maar bellen met Expedia in Nederland. Misschien overdrijf ik een beetje, maar wil hier liever niet langer blijven dan nodig is.

1. Yvonne:
    4 oktober 2016
    Die pizza's zien er idd heeeeel erg lekker uit haha. Vind het nu ook niet raar dat veel Amerikanen zo dik zijn als ik jullie verhalen lees maar wel lekker. Jullie genieten er maar van. Wat een heerlijke vakantie.