14e dag

14 oktober 2016 - Monterey, California, Verenigde Staten

Goedenacht voor jullie,

Vandaag touren we verder en overnachten we in het plaatsje Monterey. We rijden over de pacific highway 1. In alle bladen lees je over deze route. Het is niet gelogen wat er staat. Het is een super mooie route met aan de ene kant bergen en aan de andere kant het water. Onderweg stoppen we even bij een uitkijkpunt. Wat is het hier mooi. Er zijn overal eekhoorntjes en blijkbaar zijn ze mensen gewend want ze zijn totaal niet verlegen. Ze blijven terug komen om eten aan te pakken. We stappen weer in en rijden verder. De weg slingert enorm. We gaan berg op en berg af. Mike en ik vragen ons af waarom ze de weg van de grond tot aan de top hebben aangelegd en niet gewoon om de berg heen. We komen aan in het plaatsje San Simeon. We rijden naar een pier en stoppen daar even om de benen te strekken. We stappen uit en jeetje wat is het koud! Waar we vandaan komen is het tussen de 30 en 36 graden geweest elke dag. In San Simeon is het 15 graden. Allemaal vestjes aan en de pier op. Het ruikt hier lekker, naar een soort dennengeur en het uitzicht is prachtig. Ik zou hier wel heel de dag op een bankje kunnen zitten en genieten van de natuur. Maar helaas, we zijn op doorreis dus blaas legen en instappen. Na een kort stukje rijden is er weer een uitkijkpunt en hier staan veel mensen. Wij stoppen ook maar even om te kijken wat er te zien is. Er zijn zeeleeuwen te zien! En veel ook! Wat is dit leuk zeg. Er staat een gids bij. Hij verteld dat ze zeeleeuwen zich bedekken met zand om zichzelf te beschermen tegen de zon. De zeeleeuwen zijn gewend om in het koude water te leven en niet in de zon te liggen, wat ze nu dus wel doen haha. Ook verteld de gids dat het het leukste is tussen kerst en valentijnsdag omdat de zwangere zeeleeuwen dan gaan bevallen. Heel leuk om dit nog even te zien. we gaan weer een stuk rijden en komen dan in een soort dorpje. Gewoon midden op de berg. We stappen uit en zien dat er een hele grote draak staat. Jessie vind de filmpjes van Draco op youtube altijd leuk om te kijken. Misschien dat je je haar reactie kan voorstellen toen ze de draak zag. Ze was heel enthousiast, lachte, sprong en riep: ' Draco, Draco, hallo Draco.' Ze zwaait naar de draak en uiteraard kunnen we niet doorlopen voordat Jessie hem een paar honderd kusjes en kroelen heeft gegeven. We halen een energy drankje en gaan weer verder. Uiteindelijk komen we aan bij ons hotel. 2 uur later dan gepland, maar dat komt door alle mooie stops onderweg. We geven Jessie eten in de kamer en gaan dan op zoek naar etene voor onszelf. Er zit een leuk winkelcentrum dichtbij met wat eettentjes maar daar slagen we niet. Mike wil een pizza van de pizzahut. Doen we. Daar aangekomen blijk de pizzahut wel erg duur...1 normale pizza en 1 large pizza voor $38. WTF. Van de week hadden we 2 large pizza's bij Domino's voor $17,50. Geen pizzahut meer hahaha. We eten de pizza lekker op in de kamer. Het was een lange dag met veel leuke indrukken.

1. Big Daddy:
    Ik ga ook Pizza verkopen in the U.S.A. Wordt ik stinkend rijk
  2. Marcel:
    14 oktober 2016
    Neem maar een lekkere pizza mee of op de post haha
  3. Yvonne:
    14 oktober 2016
    Erg mooi de foto's. Wat een belevenis toch jullie reis. Geniet lekker van de pizza's. Xxx
  4. Jeanine:
    15 oktober 2016
    Nou gelijk genezen van de pizza dus !