15e dag

14 oktober 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Goedemiddag,

Vandaag gaan we naar Santa Cruz. We boeken een hotel voor de nacht wanneer we daar zijn. Aangekomen in Santa Cruz gaan we naar een pier. Mike hoort zeeleeuwen maar kan niet plaatsen waar het geluid vandaan komt. Hij vraagt aan een man die staat te vissen of er zeeleeuwen zijn. Ja hoor die zijn er wel. Onder de pier. En inderdaad, alles ligt vol en en de zeeleeuwen vragen om vis, dus ze zijn lekker luidruchtig. De man verteld dat er in de ochtend ook dolfijnen en 2 orka's waren. Super cool! Jammer dat we dat niet zien. Mike en de man raken aan de praat en wat denk je..... het is een gepensioneerde politieagent hahaha. Hoe verzin je het. We gaan verder de pier op en zien heel veel zeeleeuwen. Hierna besluiten we meteen door te rijden naar San Francisco in plaats van in Santa Cruz te blijven. We boeken een hotel in San Francisco vlakbij pier 39. Het schijnt bij pier 39 heel leuk te zijn. We checken in en gaan dan op verkenning uit. Aangekomen bij pier 39 schrik ik me rot van die prijzen voor het parkeren: $12 per uur! We parkeren de auto niet in de garage maar gewoon aan de straat. Dit kost ons $4 per uur. We lopen even een rondje en het is hier best leuk. We gaan het rainforest cafe in en Jessie wordt helemaal blij. Het is alsof je zo het regenwoud inloopt. Je hoort regenwoud geluiden en er staan bewegende olifanten, apen en er hangen papegaaien. Het gaat zelfs onweren in de winkel van het rainforest cafe! Wat is dit leuk zeg. We lopen verder langs de winkels en komen langs een chocolade winkel. Het ziet er allemaal zo lekker uit. We kopen niks haha. Vanaf de pier kun je Alcatraz zien, daar ligt het op een eilandje in het water. Geen ontsnappen aan zeggen ze. Ik heb gelezen dat er wel mensen zijn die het hebben geprobeerd maar ze zijn weer gepakt en een aantal zijn verdronken. Bah! Het wordt al wat donkerder en krijgen trek dus gaan maar even eten. We hebben veel keus en gaan uiteindelijk bij een italiaans restaurant eten. Onderweg naar de auto besluiten we toch om nog even een toetje te halen bij de chocolade winkel haha. Een klein stukje chocolade fudge en een marshmallow in chocolade. Moet zeggen dat het erg lekker is. Onderweg naar het hotel zien we een Ben & Jerry's winkel! We zijn hier nog tot maandagochtend dus we gaan vast nog een keer terug hahaha