4e dag

1 oktober 2016 - California, Verenigde Staten

Hallo thuisfront,

Vanmorgen om 08:00 uur op pad gegaan. Eerst langs Walmart appelsap halen voor Jessie, want die vraagt heel de dag om appap. Daarna ontbijten bij Denny's. Ze hebben hier all you can eat pancakes voor $4. Jaaaa kom maar op met de pancakes. Op de kaart zie ik ook nog kaas tortilla staan voor $2, die neem ik er ook bij. Heerlijk is alles! Na de kaas tortilla en 2 pancakes zit ik toch al vol... misschien volgende keer maar geen all you can eat doen. Of gewoon 1 gerecht bestellen hahaha. Mike had een ontbijt van pancakes met peanutbutter, worstjes en rösti. Alles werd in de boter gebakken dus Jessie kreeg een appel, maar ze had in de hotelkamer al gegeten. Hier met wifi meteen een hotel geboekt voor de aankomende 2 nachten. Hierna tanken, wat gaat dat hier raar zeg. Eerst naar binnen om te betalen voor hoeveel dollars je wilt tanken en dan kan je tanken. Geen idee hoeveel benzine we nodig hebben. Tis een grote auto, we schatten $60. Als Mike klaar is met tanken zit de auto al vol bij $39,40. Weer naar binnen, want ik heb teveel betaald. Het teveel betaalde bedrag wordt terug gestort op de creditcard. In Nederland vind ik het toch makkelijker....
Banden oppompen, op de gok, want ook dit apperaat is anders dan bij ons. Het apparaat geeft niet aan hoeveel bar erin de banden zit en je weet dus niet wanneer je moet stoppen. In de auto staat digitaal hoeveel erin zit, maar dat duurt even voordat het is bijgewerkt, dus je weet niet wanneer er genoeg lucht in je banden zit.

Inmiddels is het 10 uur en gaan we rijden. Het is een rit van 6 uur lang. Onderweg zien we nog een mini tornado. Waar ik me over verbaas, is dat hier naast de snelweg gewoon fietsers rijden. En dan niet met een vangrail ertussen, nee hoor, alleen een doorgetrokken streep. Levensgevaarlijk lijkt me. Na 5 uur rijden zijn we gestopt bij een tankstation midden in de woestijn. Bloedheet was het hier. Ook Jessie vond het warm want ze zei meteen: 'heet'.
Na 1 uur rijden komen we aan bij onze slaapplaats America's best vallue inn. Inmiddels is het 16 uur. Bij het inchecken wordt me verteld dat ze geen kinderbed hebbben want die heeft een andere gast vorige week kapot gemaakt. Wel heb ik de keus om een grotere kamer te boeken met 2 kingsize bedden voor $5 per nacht meer. Hier ga ik niet mee akkoord. Ze adverteren met kinderbedden beschikbaar, dus ik wil een kinderbed! De vrouw zegt dat ze iemand het kinderbed laat maken. De kamer ziet er goed uit en is lekker ruim. Jessie eten geven en dan weer op pad. Ik heb besloten om bij Walmart een kinderbed te kopen voor $50. Dan hebben we dat gezeik in andere hotels ook niet meer. Zo gezegd, zo gedaan. Langs Walmart en daarna eten bij Denny's. Hier kunnen we een goede maaltijd krijgen met gebakken aardappelen, gewokte groenten en vlees voor $10 p.p. Even geen frituur....
Op de kamer aangekomen staat er toch een kinderbedje, heel fijn. Mochten we de gekochte niet nodig hebben tijdens de vakantie, brengen we hem gewoon terug.
Nu eerst slapen.

1. Martin:
    1 oktober 2016
    Hallo kinders zo te lezen hebben jullie het leuk. Aan het eten zal het niet liggen haha. Ziet er goed uit. Een die fiets wat bizar. Uit kijken en een dikke kus van ons xx
  2. Yvonne:
    2 oktober 2016
    Zo te lezen gaat het allemaal goed en zien jullie veel. Ja dat eten is abnormaal in Amerika. Erg leuk om jullie zo te volgen. Dikke kus. Xxx
  3. Marcel:
    2 oktober 2016
    Fijn dat jullie het ontiegelijk naar jullie zin hebben alle 3 en wij zijn blij dat ondanks de afstand jullie zo dichtbij blijken doordat we jullie via de blog goed kunnen volgen. Xxx
  4. Carla:
    2 oktober 2016
    fijn dat jullie het toch nog leuk vinden net als ik vind het super leuk jullie zo te volgen geniet lekker van jullie vakantie en jessie dikke kussssss